OSCAR leest nieuwe gegevens niet in van SD kaart

1
Da's vreemd #1:
Ik ben pas begonnen met Oscar 1.1.1 (W10-64). De eerste keer inlezen ging prima maar nu ik de data van afgelopen week wil inlezen lijkt het dat data daadwerkelijk wordt ingelezen maar verschijnt daarna een venster 'find directory' en een mappenoverzicht van c:\program files\oscar zelf. En dan val ik in een zwart gat :face_with_head_bandage: De data-map bevindt zich bij mij op de D-schijf: OSCAR_data (heb ik dat zelf gekozen?). Daarin is een bestandsstructuur van Profiles/Ruud/ResMed1234567/ en daarin de mappen backup, events en summaries. Maar wat ik ook kies, er gebeurt niets.

Vreemd #2: als ik de kaart in de computer stop verschijnt de melding dat de kaart moet worden geformatteerd. Vanuit Windows is de kaart dan ook niet te lezen maar vanuit OSCAR lijkt het wel te worden gelezen. Maar goed daar kan ik mee leven ':)

Wie weet wat ik kan doen om weer data in te lezen?

Re: OSCAR leest nieuwe gegevens niet in van SD kaart

2
Ruud, Oscar zou moeten aangeven, heb een dir gevonden met Resmed file, moet hiervan inlezen?

Dan zou je ja moeten kiezen.

De andere mogelijkheid is zelf de map aanwijzen door in een windows verkenner omgeving te map met de sd kaart re selecteren. Daar zou dan Resmed moeten staan.

Maar als Windows de kaart al niet herkend en aangeeft dat deze geformateerd moet worden, dan ven ik bang dat het niets zal worden.

Het enige wat je dan kunt doen is de kaart formateren en opnieuw in de cpap te steken.

Kaart wordt dan gedeeltelijk gevuld. Dag rapporten zullen niet getoond worden.

Overzicht tabblad zal gevuld worden met de bovenste 3 tot 4 grafieken, de rest zal ontbreken vanwege het ontbreken van data.

Zou zeker dagelijks inlezen om te kijken of het goed gaat. Nu ben je waarschijnlijk een week data gedeeltelijk kwijt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSCAR leest nieuwe gegevens niet in van SD kaart

3
Maak een backup van de sd-card (als dat mogelijk is), windows doet nog wel eens moeilijk als het op removable media aankomt, soms geeft windows aan dat de sd-card fouten heeft, maar ik negeer dat.
Ik merk het ook met de sd-card van mijn dashcam, windows geeft regelmatig aan dat er fouten zijn gevonden, maar ik vermoed eerder dat het de bestandsindeling op de sd-card is wat afwijkt van wat in windows normaal is.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10