Ingestelde druk

1
Ik gebruik al 3 jaar de Resmed AirSense 10 en de druk staat op 4 - 12.2. Volgens de Hoffsteinformule (elders in het forum genoemd) kom ik uit op een druk van 3.61. Wanneer ik het masker opzet staat het hard te blazen en kan ik moeilijk ademen. Dit los ik op door het masker iets van mijn gezicht te houden en zo val ik vervolgens heel snel in slaap. Ik ben al 4 weken extreem moe en denk dat druk moet worden aangepast. AHI is 1.1. Heeft iemand nog een tip voor mij?

Re: Ingestelde druk

2
Beste Athena, aanpassen van de druk doe je in overleg met het slaapcentrum. De AHI is erg netjes. Welk masker gebruik je? Hoe staat het met de maskerlekkage? Bij een hoge lekkage is de registratie niet goed. Zijn er bijkomende aandoeningen die de extreme vermoeidheid kunnen verklaren? Kan medicijngebruik de vermoeidheid verklaren? Er zijn talloze oorzaken voor je vermoeidheid mogelijk. In mijn geval werd die niet veroorzaakt door slaapapneu, maar door andere factoren. Soms moet je zelf erover nadenken welke andere oorzaken mogelijk zijn. In ieder geval sterkte met je zoektocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Ingestelde druk

3
Je kunt je osa-verpleegkundige bellen en deze vragen of de druk ook mag worden aangepast.

De ahi is keurig, maar een druk die zo hoog kan oplopen en de Resmed heeft die eigenschap ook, (volgens een medewerkster van Resmed zelf), kan dit wel eens nadelige gevolgen kunnen hebben. Heb je veel last van opgeblazen gevoel, winderigheid en wellicht boeren? Pijn tussen de schouderbladen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ingestelde druk

4
Met als uitkomst van de formule een waarde van 3,6 lijkt mij dit wel heel erg laag. Ik kon mij herinneren dat ik in het begin bij een onderwaarde van 6 al te weinig 'lucht' kreeg. Maar ja, ik ben niet zo van de getallen :thinking:

Re: Ingestelde druk

5
Ruud, het kan voorkomen. Ik had het laast ook bij iemand. Die kwam uit op een druk van 4. Dat kwam goed uit want de persoon in kwestie kan niet hoger dan een druk van hooguit 6. De - 5,12 viel precies weg met een deelberekening van + 5,12.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar