Re: Wie zijn relatie is kapot gegaan aan het dragen van een CPAP

1
Hallo Annelies, helaas zijn er vele relaties stuk gelopen op onbegrip van de andere partner. Vaak krijg je dan te horen, hij is het niet waard en voor hem vele anderen, maar ja dat kan dan wel zo zijn, maar daar schiet jij niks mee op.

Je zult het verder waarschijnlijk alleen moeten doen.

Als je een uitlaatklep nodig hebt, dan kun je hier altijd je ei kwijt. Sterkte voor dit moment.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wie zijn relatie is kapot gegaan aan het dragen van een CPAP

2
AnneliesG65 schreef: 24 aug 2020, 23:43 Hij heeft ook apneu, maar weigert een apparaat, zijn suiker steeg als een gek, je schijnt door de ademstops een hoge piek te krijgen.
Dan is hij zelf in ontkenning, en uw succesvolle gebruik van CPAP is te confronterend.

Misschien dat een verklaring wat van de pijn wegneemt, sterkte in ieder geval.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wie zijn relatie is kapot gegaan aan het dragen van een CPAP

3
Dag Annelies,

In hoeverre is de CPAP de "schuldige"?
Dat is de vraag.
Zonder ook maar één facetje van jullie relatie te weten vermoed ik dat het allemaal sowieso niet zo lekker zat en je partner dit aangrijpt om er een streep onder te zetten.
Ik denk dat het vroeg of laat toch wel misgegaan was.
De druppel die de emmer deed overlopen kwam gewoon wat eerder dan hij gekomen was zonder CPAP.


Zoals je je gevoelens allemaal beschrijft klinkt het als een Ouderwetsch Hollandsch gebroken hart. (Aldus psycholoog Dr. K. Oudegrond. :grin: )
Want ik begrijp dat jullie nu uit elkaar zijn?
Heftig.
We mogen hier niet vloeken, maar zeg maar gerust een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende situatie.
Wanneer iemand echt van een ander houdt dan mag je inderdaad steun verwachten.
Horen dat alles wel goed komt.
Desnoods gaat diegene dan in een andere kamer slapen.

Hou je vast aan de vier laatste en belangrijkste woorden van je post: "Ben zo'n leuk mens.
Precies. Hou die gedachte vast.
En er loopt ergens iemand rond die dat gaat beseffen, maar zoals het liedje zegt: "I just haven't met you yet."
Maar dat komt nog wel.

Ondertussen verwijs ik naar mijn onderschrift. ;)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Wie zijn relatie is kapot gegaan aan het dragen van een CPAP

4
Mijn relatie ging stuk VOOR de CPAP, toen ik steeds meer ging snurken. Achteraf kan ik daar alleen maar blij mee zijn, want zo leuk was hij (allang) niet (meer).
Voor jou speelt het nu. Wat goed dat jij toch de CPAP blijft gebruiken, dat betekent dat jij voor jezelf zorgt, en dat belangrijk vindt. Good for you.
Sterkte voor nu, en blijf vooral zo goed voor jezelf zorgen, want van jou is er maar één, daar moet je zuinig op zijn.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP