Re: Eindelijk dan de diagnose

21
De druk bij jou is waarschijnlijk variabel ingesteld tussen 5 en 10 cmH20 Dit varieert dus zal dat ~ wel goed zijn.

Gebruik je wel de bevochtiger erbij?

Bij dit apparaat heb je geen apparaat gebonden verwarmde slang en dat is jammer. Hierbij heb je de universele hybernite verwarmde slang nodig.

Bij een neus en neusdoppen masker moet de mond gesloten blijven. De wind zal uit de mond waaien /stromen en ademen zal moeilijk gaan via de mond.

Via de neus ademhalen met een neusdoppen masker zal makkelijker gaan dan met het neus masker wat jij nu hebt.

Succes met het slapen. Lukt het niet, ga het dan niet de hele nacht proberen, maar probeer ook je rust te pakken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eindelijk dan de diagnose

22
Hoi ruud,

Ja de bevochtiger staat op 2/5 voelt opzich prima. Voor mij is een verwarmde slang niet perse nodig hoor, lijkt mij verder wel prima. Het enige wat lastig was is dat je niet zo goed kan draaien omdat die slang in de weg zit. Daar werd ik even wakker van, daarna weer afgedaan. Toch ongeveer twee uur opgehad.

Ben wel nog in gevecht met de bluetooth module, die wil maar niet gevonden worden door de app. Straks nog maar even proberen.

Re: Eindelijk dan de diagnose

25
Dit masker heb ik ook gehad en bij mij drukte dit masker mijn neusvleugels direct dicht, waardoor ik geen lucht kreeg.

Mijn masker nu, de Resmed Airfit P30i zit zeer prettig ook geen last van de slang. Gaat sowieso nog via een ingekorte Hose-slangenlift.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eindelijk dan de diagnose

28
Hoi Ruud,

Vannacht voor het eerst het masker 8 1/2 uur op gehad. ah/i was 2.3. Gaat goed! De druk werd automatisch aangepast naar 8.5/9

Ik merk wel dat het niet echt vreemd aanvoelt. Voelt gewoon als ademen. Voel mij wel goed, maar merk nog wel de moeheid, soms erg lastig om niet even te gaan liggen en 2-3 uur te gaan slapen.

Re: Eindelijk dan de diagnose

29
Heb je pleisters gebruikt? Je kunt wel een middag dutje doen met de cpap, maar kort 20 minuten of niet langer dan 1,5 uur. Doe dit voor drie uur in de middag. Je lichaam moet zich echt resetten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar