Hoe krijg ik nieuwe neusdoppen zachter?

1
SInds ik vorige week mijn jaarlijkse nieuwe neusdoppen heb kreeg ik wondjes aan de binnenkant van mijn neus, volgens mij omdat de doppen te hard zijn. Nu ik mijn oude weer gebruik gaat het weer beter.

Wat kan ik doen om de nieuwe neusdoppen zachter te maken? Regelmatig wassen met Dreft? In water zetten? Graag tips, want ik kan niet altijd met die oude doppen slapen.

modedit RM: bericht afgesplitst

Re: Hoe krijg ik nieuwe neusdoppen zachter?

6
Louis66 schreef: 04 okt 2020, 22:27
ApneuBerto schreef: 04 okt 2020, 22:15 ResMed AirFit P10.
Ik heb zelf ook de p10, die ik af en toe gebruik, maar die zijn zacht. U kunt proberen het wat losser te dragen, zodat ze niet meer zo strak tegen de neus gedrukt zitten. Echt strak hoeft het niet te zitten, maar da's trial and error.
Bedankt voor de reactie maar de band is het probleem niet. Ik gebruik dit model al 4 jaar en het zijn de doppen die niet goed zijn. Aan de vorige doppen zat een scherpe punt in het midden die ik weggeknipt en gevijld heb. Nu zijn ze te hard en maken ze mijn neus kapot.

Re: Hoe krijg ik nieuwe neusdoppen zachter?

7
Ook een prima neusdoppen masker vind ik het Philips Respironics Nuance Blue Gel Intranasal masker. Zacht aan de neusgaten door de Gel laag.

Soms dus even verder kijken als men het product in je nadeel heeft gewijzigd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe krijg ik nieuwe neusdoppen zachter?

9
Even voor de duidelijkheid, welke doppen bedoel je?

De P30i van Resmed of het Philips Respironics Nuance Blue Gel Intranasal masker?

Voor het P30i masker is het van belang te weten, dat er twee maten frame bestaan.

Voor mannen raad Resmed het Standaard frame aan. Voir de dames het Small frame, maar omgekeerd kan ook als je een kleiner of groter hoofd hebt.

Dan de maat van de neusdoppen. Als je bij het P10 masker de maat Large gebruikt, dam moet je bij de P30i dit aangeven bij Vitalaire. De maat Large wordt namelijk niet standaard meegeleverd, alleen maten Small en Medium neusdoppen.

Je kunt je klachten dus bespreken met je leverancier.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar