Zo blaas je je bedpartner niet uit bed

1
De constante luchtstroom van de overtollig aangevoerde lucht naar het masker veroorzaakt voor zijslapers een stevige koude bries op het gelaat van de bedpartner. Dat was bij ons toch het geval. Verhuizen naar de andere kamer was een optie maar zo vlug wou ik het niet opgeven. Ik bedacht dus een eitje van Columbus waardoor het probleem opgelost werd, nl. een styrodurplaat van ongeveer 60cmx15cm die kan omhooggedraaid worden tot je beiden de slaap wil vatten. Zo wordt het hinderlijke blazen geblokkeerd.

Re: Zo blaas je je bedpartner niet uit bed 😊

2
Welkom op dit forum.

Ja, dat is één oplossing, of een wig kussen tussen de kussens in.

Nog beter is een masker te nemen met een Quietair filter die de luchtstroom door middel van het filter afbreekt en slechts een korte afstand de lucht verspreid in de omgeving. Samen met een bevochtiger en een verwarmde slang, is die lucht ook niet meer zo koud aanvoelend.

Ik slaap met zo masker, namelijk het Resmed Airfit P30i neusdoppen masker met Quietair filter op het neusdoppen deel en bij de slangaansluiting boven op het hoofd ventilatie gaatjes die 21 dba geeft, amper hoorbaar en waar 70 % van de uitgeademde lucht het masker verlaat. Via het Quietair filter verlaat 30 % van de uitgeademde lucht het masker.

Misschien ook een oplossing voor jou?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar