Re: Bi-level machine

41
Bijna 2 maand slapen met de ResMed Aircurve 10 VAuto

Goed nieuws delen is m.i. ook belangrijk zodat anderen zien dat het vaak niet 123 geregeld is, en dat het blijft testen, zoals machine, slaaphouding, masker, etc etc.

Dankzij dit Forum de weg gevonden. Ook de zorgcoach en leverancier dragen hun steentje bij.


NB ik blijf actief op het forum, hoewel ik nog niet veel ervaring heb, kan ik toch bijdragen. (denk ik)
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Bi-level machine

43
Ik slaap nu ook 8 weken met dit type bi-levelmachine. Eerste drie weken in VAuto-modus, daarna wegens Centraal Apneus in S-modus). Bij mij nog geen verbetering merkbaar. Vannacht, begin van de nacht, in ademnood wakkergeschrokken, hart klopte in m'n keel, vervolgens twee uur wakker gelegen (door de adrenaline? geen idee...) Vreemd genoeg heeft de machine deze best serieuze apneu niet geregistreerd.
Nu vraag ik me af of deze machine, net als mijn vorige (een Dreamstation) óók valse metingen doet, en of ik wellicht niet alleen ongevoelig ben voor cpap, maar ook voor bipaptherapie? Ik begrijp er hoe langer hoe minder van...

Re: Bi-level machine

44
Zzz schreef: 14 mar 2021, 17:09 Vreemd genoeg heeft de machine deze best serieuze apneu niet geregistreerd.
Waarom zou het een apneu zijn? Er zijn andere soorten incidenten, zelfs enkele die niet eens door apparaten worden gedetecteerd/gemarkeerd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Bi-level machine

45
Ik weet alleen dat je met een Bipap machine veel geduld moet hebben qua het juist afstellen. Op dit moment heb ik met mijn Bipap ST, die alleen met vaste drukinstellingen werkt in de ST modus het voor elkaar gekregen dat de Spontane Trigger op 99 % staat en de Spontane Cycle op 98 % staat. Dankzij de opmerking van PersLuchtPiraat hier in dit forum in een ander bericht ,om de uiterste te zoeken van de TI-Max en TI-Min, heb ik dit voor elkaar gekregen. Trigger staat dan op Low en de Cycle op Very Low.

Qua drukinstelling gebruik ik nu EPAP 5,6 om IPAP 6,6 en mijn AHI was afgelopen nacht 3,9 /uur. Hiervan was het hypopneu gedeelte 1,9 /uur en het Totale IA gedeelte 2,0 /uur . Oscar geeft aan UA 2,0 /uur. Mijn Resmed AirSense 10 gaf bij mij overwegend Centraal en Hypopneu weer met heel af en toe een Obstructief apneu erbij, dus ik beschouw de Totale AI bij mijn Bipap ST als zijnde Centraal apneu.

Het aantal hypopneus was 16 en het aantal centraal apneu bedroeg 17 over in totaal 7h45 geslapen tijd plus 37 minuten wakker geweest (dus totaal 8h23) en in die 37 minuten tijd vonden er geen incidenten plaats. Het blijft moeilijk om de hypopneus en de centrale apneus omlaag te krijgen, Aankomende nacht probeer ik het met de Rise time op Min stand uit. Afgelopen nacht was dat 200 ms.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar