Re: Het positieve topic

64
Gaaf gedaan Menno, met die HO poppetjes en alledaagse voorwerpen.

Ik ga binnenkort rails doorslijpen met een diamant schijfje, gehad van mijn winkel. De baan uitgebreid met een opstelterrein en een degelijke 2e hands draaischijf. Aan het eind wat stootjukken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

67
Hobby tijdelijk verschoven. Ben diep gezonken richting elektrische treinen. Je mot wat. Met een vriend lopen spotten in de regio. Maanden lang. De high Lights waren de trein met hele lange gelaste spoorstaven, 1 van in Nederland en Traxxen van SBB Cargo met berg bestickering.
Thalys op normaal spoor valt al niet meer op.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

68
Goedemiddag,
# hobby spoorspotten. Dat zit in de genen, een Opa werkte voor het Staatsspoor met blote handen spoorstaven optillen in 1910 naar zijn jubileum. Je had toen ook de concurrent , de HIJSM. Toen onze Pa op een een Locomotor, bijnaam Sik, door het geluid van de fluit. Daar zat geen ATB op. En geen doorgaande treinleiding. Dus tijdig remmen.
Nu heb je inmiddels Europa en geen douane meer, maar nog steeds heeft ieder land zijn eigen voltage op de bovenleiding. In de 70er jaren ging er bij Venlo een Duitse loc voor de vakantietreinen. De 1200 werd afgerangeerd en omgelopen. Kostte 3 kwartier. Dan langs de Rijn naar Zwitserland of Oostenrijk, de Alpen expresse. Bij Basel SBB hetzelfde verhaal. Onder wisselspanning 16 2/3 Herz. Voordeel is dat we nu een hobby hebben. Laatste nieuws is de nieuwe Zwitserse Hybryde loc, hier proefrijdt en in 1 keer van Den Haag naar Oostenrijk kan rijden. Vallen jullie al in slaap? Hier buiten herfstweer. Miezer.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

69
Beetje verward verhaal, van deze week zie ik nu.
Van de week weer staan te spotten. Er werd gefloten voor ons , door een goederentrein machinist. Leuk was dat, en positief, want dat doen ze maar heel weinig. Stond daar met een man, wiens zoon jarig was. Zijn kado was een reis met de slaaptrein naar een Zwitserse plaats. Als de goede loc ervoor staat, dan kunnen ze zonder wissel bij Basel SBB doorrijden.
Overigens kan je bij de Rhaetische bahn meekijken op stations, ze hebben een live stream.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

70
Hoi Piet,

Een vraagje. Bestaan er nog Nederlandse stoomlocomotieven?
Dus welke echt in Nederland gemaakt zijn?
Ik heb eens gehoord dat die in de tweede wereldoorlog en daarna allemaal omgesmolten zijn vanwege wapenmakelij en later schaarste aan materiaal.

Re: Het positieve topic

71
Denk dat als ze er nog zijn je op de vingers van 1 hand kan tellen.
Van de echt Nederlandse lokomotieven gebouwd door van Verveer, Dixon & Co, van Vlissingen & van Heel zullen er nog heel weinig over zijn.
Veel kwam uit engeland.
Heb hier nog een boek liggen "Onze Nederlandse Stoomlocomotieven in woord en beeld" van H.Waldorp. (1986), 7e gewijzigde druk.
(1e druk 1935)
Hij verstaat onder nederlands in Nederlandse dienst.
Afbeelding
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Het positieve topic

73
RwK schreef: 11 feb 2022, 11:17 Denk dat als ze er nog zijn je op de vingers van 1 hand kan tellen.
Van de echt Nederlandse lokomotieven gebouwd door van Verveer, Dixon & Co, van Vlissingen & van Heel zullen er nog heel weinig over zijn.
Veel kwam uit engeland.
Heb hier nog een boek liggen "Onze Nederlandse Stoomlocomotieven in woord en beeld" van H.Waldorp. (1986), 7e gewijzigde druk.
(1e druk 1935)
Hij verstaat onder nederlands in Nederlandse dienst.
Afbeelding
https://dbnl.org/tekst/lint011gesc04_01

oude ijzergieterij, even op de link klikken
Er waren in die tijd speciale schroefdraadmakers en - vijlers. Niet 1 moer was hezelfde als een andere. Rond 1840.
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 11 feb 2022, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

74
Fluiten en dit op de film gezet van een containertrein. Moest daarvoor snel afstappen, telefoon opstarten enz. Heb weer een leuke dag. Fluiten doen ze maar sporadisch.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

75
Jippie, de hulp in de huishouding , )af en toe), heeft de nagels van de kat geknipt, wat niet op de werklijst staat. Dat doe je toch niet zomaar even. Ze heeft maar 1 keer een beetje gebeten. Ingerold in een handdoek.
En ben net thuis op de fiets , het hagelt nu. ook positief. Was veel te vroeg wakker, heb compensatie nodig.
En morgen 25-2 is die virus shit afgelopen, geen Q codes meer enz. Heb ik uit Dordtse bronnen vernomen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

77
Menno M. schreef: 24 feb 2022, 21:13 Geen maatregelen meer, nee.
Maar het virus is alles behalve weg.
Ik blijf voorzichtig.
Dat had je met griep ook, en dat was niet dagelijks op TV. Ook varianten. Dan was iedere kwetsbare groep ingeënt.
Van die vage verhalen op het nieuws : "het ziet er goed uit: het aantal besmettingen is met 1/3 gedaald, en even later"een aantal testlocaties is dicht door de storm". Dus wat is het nu ?
Had meer last van de griepprik. 14 dagen liepen ze me aan te kijken bij ieder hoestje.
Heb nooit griep, dat ik zwetend in bed lig.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Het positieve topic

79
Flesje wijn verdiend en in toespraakje voorgesteld voor volle zaal. Niet mijn ding, maar het ging zomaar. Wel positief. Ben er in gerold door een ander vriendelijk iemand.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.