Re: De klaagmuur

41
Voor mij bleek koolhydraatBEPERKT (dus niet koolhydraatARM) de truc te doen Menno. Helaas zijn er maar weinig diëtisten die daarmee aan de slag gaan. Ze gaan allemaal op vet zitten, en dat werkt in ieder geval voor mij niet. Een dieet moet een levenswijze zijn die bij je past, anders houdt je het niet vol..
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: De klaagmuur

42
En dat laatste zit het hem nu juist in.
Dat afvallen lukt in eerste instantie altijd wel.
Maar dan begint het pas.

En dát is nu juist wat aldoor niet lukt.
En dan ga je op controle en krijg je weer op je donder.
In hele nette bewoordingen, maar het is gewoon op je donder krijgen.

Nou, dan moet er die dag wel iets heel leuks gebeuren wil het nog een goede dag worden.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

45
Gedver, nou wordt ik later wakker, niet meer om 6 uur. Zo wordt de dag wel korter en het zijn al de kortste dagen vh jaar, Nou dit weer. Het poezebeest ligt al voor de deur te wachten op eten.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

46
Het is ook nooit goed hé, Piet😉

Wees blij man, dat is juist goed voor de gezondheid. Gaat het toch nog een keer goedkomen vergeleken met jaren geleden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: De klaagmuur

47
RuudJ schreef: 29 dec 2021, 09:28 Het is ook nooit goed hé, Piet😉

Wees blij man, dat is juist goed voor de gezondheid. Gaat het toch nog een keer goedkomen vergeleken met jaren geleden.
Ben ook blij, Ruud, het is cynisch bedoeld. zo heet dat , geloof ik.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

50
Henk22 schreef: 29 dec 2021, 11:18 He Piet,
Je zou nog een voeder automaat aanschaffen, nog niets kunnen vinden?
Katten zijn dol op aandacht,.. en anders wel op behang :')
Henk, stond je net achter me in de behangwinkel ?? Ook toevallig. Zag daar een motorfiets staan, die gekocht. En behanglijm advies gevraagd. Spuitlijm werkte niet. Ga zo lijmpoeder opzoeken uit het jaar nul. Heb een krabpaal en twee krabplanken. Die worden gebruikt om te schuren. Ze begint nu ACHTER de krabpaal aan het behang. Personeel in de stress, weglokken met snoepjes kan eigenlijk als een beloning worden opgevat.
Heb een interactive Pet treader weer uit de doos gehaald. Is een soort stekelvarken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

51
Nu heb ik echt wat. Een kennis beloofd om zijn stereo aan te sluiten. eitje voor mij, versterker, platenspeler enz.

stond er voor de deur (was toevallig in de buurt), Kwam niet uit, dus naar huis (andere wijk) op de fiets ivm conditie in pensioentijd.

Nog geen uur thuis gaat telefoon of ik kan.
Was eigenlijk met wat anders bezig inmiddels. Moet je ineens overschakelen op weekplanning.
Dat kan een apneu patiënt niet.
Hij denkt toch niet, dat ik weer terug kom (inmiddels regent het).
Maandag zat ik ergens zonder telefoon, kom thuis, had belangrijke afspraak voor de deur gestaan, voor niets.

Dit gaat al een tijd zo.
Over dingen heen lezen in de App enz.

Ga nu verder een LED in seinpaal inbouwen (Piko). Lampje niet aan te krijgen (doet het wel).
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

53
bmwpiet schreef: 29 dec 2021, 15:41

Ga nu verder een LED in seinpaal inbouwen (Piko). Lampje niet aan te krijgen (doet het wel).
Is een armsein met lampje in een buisje met kleine gaatjes voor het licht. Massa is niet goed geregeld.
Buisje Zit achter de gekleurde glaasjes (rood en groen) van de arm.
1 gaatje opboren voor de LED (die alleen aan de voorzijde licht geeft, dat is altijd bij een LED. )
Lampje geeft rondom licht.
Dan Ledje (wit) in het gaatje en 820 Ohm in serie. Aansluiten op oude telefoon adapter van 5 Volt DC. Stekker afknippen.
Klaar.
Soldeerstations zijn er soms bij lidl of aldi voor weinig. Niet te klagen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

54
Je hebt het wel goed voor mekaar Piet.
heb je elektronica als achtergrond?
Zelf heb ik een opleiding gedaan als monteur bij het N.E.R.G, (Nederlands Elektronica en Radio Genootschap) ik heb het beroepsmatig nooit gebruikt.
Wat ik er wel mee deed dat was hobbymatig radio's repareren en buizenversterkers bouwen. Ik ben gek op radiolampen.
Als er weer eentje af was dan verkocht ik die op de duur om daarna weer wat nieuws te beginnen.
Uiteraard vroeger ook wel heel wat zendertjes gebouwd, ben echter zelf praktisch niet als piraat bezig geweest (is mijn muziek ook niet) O:-)

Re: De klaagmuur

55
Repareer je ook buizenradio's Henk?
Ik heb hier zo'n mooie Philips buizenradio waarvan de kapotte buizen nog gewoon te koop bleken, maar nu doet hij nog niks.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

58
Ja, dat is een Bi ampli.
Er waren vele types, met en zonder stereo, met nagalmveer en de duurste met motorafstemming.
Bi ampli staat voor Bi Amplifier, dat was een schakeling met twee buizen als eindversterker. Deze schakeling zorgde er voor dat er geen luidspreker transformator nodig was. De luidspreker zelf was speciaal door Philips ontworpen met een hoogomige spoel voor een correcte aanpassing.
Helaas heb ik alle spullen mijn broer gegeven. Ik kan hem eens vragen natuurlijk, hij repareerde ze ook.
Doet ie niks, gloeit hij wel of geeft hij een beetje brom?

Re: De klaagmuur

60
Heb mijn buizenradio van zolder gehaald. Een Europa 3030 met duitse teksten. Ein/ Aus enz.
Touwtje natuurlijk gebroken. Voorzichtig de eiersnijder opzoeken met 230 volt erop.

met korte , midden en lange golf knop . Omroepbanden van toen.

Vorige week stroom door duim gehad bij een klusje.

Hij ruist en de buizen gloeien.
Nee heb de buizentijd niet meegemaakt. Transistor was net uitgevonden. Als zendamateur wel wat geleerd in de cursus van de Veron.

In rotterdam bestond er maar 1 school , die electronica les gaf. En je had Dirksen cursus.

Ik ga uitzoeken of er uberhaupt nog FM signaal in de lucht is.
Lopik is dacht ik digitaal gemaakt. Je weet wel, de grootste kerstboom ooit.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.