Re: De klaagmuur

63
Het overzicht is (zeer) verre van compleet, hoor.
Slechts bedoeld om te laten zien dat FM nog live and kicking is.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

64
Ja, Rijnmond is hier nog in de lucht op FM 93,4 MHz en is rampenzender.
En op DAB+ digitaal.
Wat staat voor digital audio broadcasting.

Zit zelf met een eigengebouwd data modem met opto couplers op de amateur frequenties uit te zenden in FT8, of FT4 en in SSB op 40 en 20 meter.
Heb een binnen antenne voor HF en buiten voor VHF 2 meter en 70 cm.

Daar kon ik een ruimte TV beeld ontvangen van het ISS space station op 145.800
Het Zoef station. Is binnen 5 minuten weer voorbij, ongeveer 5 graden boven de horizon.

Buizenradio
Heb info gevonden over het kapotte koord bij https://nfor.nl/index.php?mode=thread&id=306881
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

65
Gedver, wat moet ik nu weer. Heb mijn platenspeler van zolder afgestoft. Blijkt een goed type te zijn met stroboscoop afregeling en aluminium draaitafel. Alleen de uitgang werkt niet op een moderne stereo zonder phono ingang.
Heb een kastje ontdekt, na aanschrijven HiFi zaken. Is geschikt voor Moving Magnet element.
Bestelling klaar staan met andere dingen tot gratis verzending (NL bedrijf). Er zijn zelfs kastjes met phono in en Bluetooth uit. Kan je streamen naar een koptelefoon.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

67
Ja, in orde
we motten vaker in lockdown.
Heb een radio afgestoft, die ter versiering stond. Lijkt op oude vliegtuig cockpit met verlichte ronde wijzerplaat. En draaiknoppen.

Oude adapter 9 volt omgebouwd, stekker eraf geknipt.
Doet het nu op FM , sterke zender hier in de buurt.

niks te klagen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

69
Ja, toch een dingetje. Mijn zender geeft geen vermogen meer uit, 40 Watt ongeveer. Vanmorgen een FT4 contest voorbij laten gaan. Twee uur alle instellingen nagelopen. Getest met morse sleutel in CW stand, dan gebeurd er wel wat. Als ik op de PC op de tune knop druk: dan niets.
Ben al te lang bezig. Zucht.
Enige, wat overblijft is de driver van de CAT kabel.
Zelfgebouwde interface netjes gemaakt, en weer los. Misschien sluiting via de massa, nee dus. Ik zit op HF , 40 meter.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

70
Alleen het woord Morse zegt me wat, Piet.
Nou vooruit, HF ook.
Voor de rest zou ik er wat voor over hebben om te snappen waar je het over hebt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

71
Ok ik heb er wel wat voor over ha, ha

Ik heb een moderne electronische radiozender met PC aansluiting. Die is aangesloten met een speciale USB omzetter kabel. (De goede met FTDI chip). (De CAT kabel.)
FT 4 of FT 8 zijn nieuwe digitale modes , ontstaan in de ruimtevaart om zeer zwakke radio signalen uit de ruimte op te vangen.
Dat haal ik niet met mijn draad antenne in een boom.
Software is aangepast voor radio amateur doeleinden. Komt van een amerikaanse universiteit, Princeton University.

Vroegah kon je alleen praten met je (buizen) zender (phone) of CW doen (met speciale machtiging).
Mensen uit dienst weten dat CW soms uit die tijd.

Je kunt nu zenders kopen , waar al een USB interface in zit , dan verbinden met standaard USB kabel naar PC.
PC kan een oude Win7 of Linux PC zijn.

Het modem is met een stel anderen op de vereniging gebouwd. Zit een optische scheiding in tussen PC en zender.
Stekkers eraan naar de zender en naar de microfoon en luidspreker aansluitingen van de PC.

Ik haal soms van spanje tot Noorwegen met 50 Watt, hangt af van de 11 jaarlijkse cyclus van de zon.

HF 40 meter is 7 MHz, een amateurband. Gelicensieerde Amateurs zitten ook op 2 meter, 70 centimeter. enz.
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 30 jan 2022, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

73
Hoi Piet,

Zitten bij jullie ook piraten op 40 meter?
hier in het noorden wel.
Zelf heb ik mijn call PE1GIA laten intrekken, vond er niet zo veel aan.
Heb opa wel geholpen op middengolf, ome Willem brandde naar Engeland toe met 2x pl519. ':)
oh ja klaagmuur... Buren daar klaagden wel, storing en buitenlampen gingen spontaan op. :D

Re: De klaagmuur

74
Even inhaken op CW (morse). We gingen jaarlijks naar een camping , die we als groep afhuurden incl gebouw, een oud station. Als men in CW bezig was ging de stuurkast van de CV installatie mee staan te doen . Signaal lampen knipperden mee enz. In bed kon je dan horen of ze CQ gaven of dat ze verbinding hadden met een Call. Misschien klaagden ze in het dorp als de TV aan stond.
Maar ik wilde eigenlijk klagen, waarom alle stekkers en snoeren in de keuken zwart zijn. Sta iedere keer te zoeken, van welk apparaat iets is. Het is toch niet verboden om ze oranje of paars te maken? Is de verf soms op? De ontsteking voor ongebruikt gasstel hoeft echt niet aan. Inductieplaat wel. Ook voor internet kabel, die zijn allemaal grijs, in de winkel, tenzij je op goed op interweb zoekt. Heb daar gekleurde CAT 5 kabel ontdekt. Zucht.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

75
Knijp je neus dicht en zeg: "Pappa echo one bravo mike Mike".
Dat is wat wij eind jaren zeventig via de versterker van onze TV konden horen als de overbuurman weer eens aan het zenden was.
Het gesprek erna uiteraard ook, maar dat weet ik niet meer.
De callsign staat echter in mijn geheugen gegrift.
Én het zinnetje: " Only turtie wot end a simpel daipool."
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

77
Oké, dus dat is een migraine aura?
Lijkt me een heel nare ervaring, hoe lang duurt dat Menno?

Zelf had ik lang geleden ook migraine, dit was achter mijn linkeroog het ergste en was net of staken ze er met een mes in.
Eerst kreeg ik Maxalt smelttabletten en later ben ik op metropolol gezet.
Het is denk ik overgroeid want heb er geen last meer van.

Vervelend, sterkte man!

Re: De klaagmuur

78
Ik ben nog een geluksvogel,
Die aurafase duurt een minuut of 20, daarna 20 minuten niks, en daarna de koppijnfase die bij mij "slechts" een uur of drie duurt.
Soms op één plek in mijn hoofd, maar vaak voelt het of iemand zijn vinger achter één van mijn ogen heeft gewurmd en dan eraan gaat hangen.

Inmiddels is het weer over en zit ik in de migrainekater.
Die duurt de hele dag
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: De klaagmuur

79
Dagritme ligt beetje overhoop sinds een week. Het was wel mooi weer. Maar geen zin in slurf en uren geslapen zonder dat. En heel vroeg er al uit. De kat 🐈 ook. Die eten gegeven, toen begon het geklier.
Daarna nog een paar uur Met slurf.
Denk aan iemand, die is opgegeven. Heb ik 40 jaar, met onderbreking meegemaakt op internationale reizen per motor, vaak als groep.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: De klaagmuur

80
Heftig Menno. Ook omdat je al weet wat er gaat komen als dat aura verschijnt. Ik lees jou vaker over migraine, heb je er vaak last van? Is er medicatie die jou helpt of moet je het 'gewoon' uitzitten?
Het lijkt me zo beperkend, en, niets erger dan migraine (ik heb het vroeger wel gehad, maar sinds de scheiding gelukkig niet meer).


Ik heb het op het moment gruwelijk druk. Corona gehad, goed ziek geweest, daarna toevallig twee weken vakantie, waarin ik maar langzaam opbouwde. Ton ik weer ging werken moest ik meteen drie dagen aaneengesloten (dat heb ik maar één keer in de twee weken). De eerste twee dagen gingen redelijk. Dag drie was crime. Er speelt veel op het werk, een nieuw appartement, inrichting mijn verantwoordelijkheid, met twee zeer veeleisende cliënten en een minimaal budget.
Een cliënt met uitvalsverschijnselen, die met spoed een CT-SCAN moest, niet alleen kon, waardoor ik een beginnende flexer, en een beginnende stagiaire achter moest laten. Niemand om medicatie te delen, dus collega's opgetrommeld om even in te vallen. Cliënt bleek geen hersenproblemen te hebben, maar een blaasontsteking. Met AB naar huis, uur overgewerkt.
Daarna twee dagen vrij, die ik op de bank heb doorgebracht. Vervolgens kwam mijn dochter thuis uit Rome, compleet met corona, dus sta ik er nu alleen voor wat huishouden en boodschappen betreft.

Na die twee dagen vrij weer twee dagen werken. Bleek dat de manager toestemming had gegeven voor vloer en schilderwerk in het nieuwe appartement, ik was in de veronderstelling dat dit van mijnminimale budget was gegaan, dus paniek lag op de loer. Gelukkig bleek gisteren dat het van een ander budget ging.
Daarna weer met de cliënt van de uitval, die alleen maar slechter ging, dus maar weer naar de huisarts. Gezien eerdere ervaringen met deze cliënt, gekeken naar medicatie. Iets gestopt met hoop op verbetering. Een heleboel rapportagewerk, want observatie, en rapportage, en terugkoppeling naar de huisarts, en ik ben er niet, dus collega's moeten duidelijk hebben wat ze moeten doen.

Geen tijd, energie voor boodschappen. Oplopende stress, en tot overmaat van ramp een blaffende buurhond om 4.00 s nachts, waardoor ik niet meer kon slapen.

Zo, klaagstand uit.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP