Ernstige migraine gekregen na gebruik CPAP

1
Sinds ik de CPAP gebruik heb ik ernstige migraine gekregen. De ene aanval na de andere,
Ik ben inmiddels onder behandeling van een neuroloog en moet nu zware medicatie gebruiken waar ik echt niet blij van wordt.
Wie heeft soortgelijke ervaring?
De druk van de CPAP is inmiddels behoorlijk verlaagd vanwege de migraine.

Re: Ernstige migraine gekregen na gebruik CPAP

2
Ja, dat kan.
Zaak is nu uit te zoeken wat je trigger is van je aanvallen.
Op zich is de kans dat je van de cpap een asnval krijgt is niet groot.
Wat wel kan is dat de cpap je trigger erger maakt en je daardoor eerder een aanval krijgt.

Bij mij werden de aanvallen ook frequenter.
Bleek dat mijn trigger vooral de kwaliteit van slapen is.
Niet goed uitgerust=aanval.
Een ander masker bleek bij mij de oplossing.

Misschien is drukverlaging een oplossing.
Succes met de zoektocht.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Ernstige migraine gekregen na gebruik CPAP

3
Loes schreef: 29 mar 2021, 11:31 Sinds ik de CPAP gebruik heb ik ernstige migraine gekregen. De ene aanval na de andere,
Het kan van alles zijn, maar de meest voor de hand liggende verklaring is dat de CPAP zorgt voor CO2 stapeling in het bloed. Enkelvoudige CPAP, het huis-tuin-en-keuken type dat massaal wordt uitgedeeld, kan dit veroorzaken omdat het de ademhaling zwaarder maakt.

Een type apparaat dat de ademhaling niet zwaarder maakt, of zelfs makkelijker maakt, bestaat ook: dat is de zgn. BiPAP.

Om deze theorie te controleren zou u een nachtelijke opname van CO2 kunnen maken, dat kan thuis met zgn. transcutane capnografie. (Meten van CO2 met plakkertje op de huid)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i