droge neus

1
Ik heb de BiPap A40 met hybernate verwarmde slang. Op het apparaat kun je niet instellen dat het een verwarmde slang is. Ik heb de vochtigheid moeten verhogen naar 5 ter voorkoming van de droge mond maar nu heb ik een droge neus en smorgens als ik mijn neus moet snuiten dan heb ik bloed in mijn zakdoek en vanmorgen is mijn neus zelfs een uur blijven bloeden. Wie heeft hier een oplossing voor?

Re: droge neus

2
Tip in het algemeen: gebruik de zoekfunctie links bovenin de webpagina. Tik daar 'droge neus' in en zie dat er momenteel 163 berichten over zijn waarin deze woorden voorkomen. Ook kun je zoektermen op exacte wijze invoeren door

Code: Selecteer alles

"droge neus"

met het "-teken in te voeren. Dan zijn de zoekresultaten nog exacter.

Re: droge neus

3
Welkom Harie (of is het Harrie?)

De BiPAP A40 is gebaseerd het System One platform, dus u kunt een standaard SYS1HT15 or een Dreamstation HT15 verwarmde slang gebruiken. De Hybernite slangen zijn niet thermostatisch/hygrostatisch geregeld, dus ze kunnen de lucht droger maken. De officiële slangen hebben dat probleem niet. Is de pijp waar u de slang op aansluit van transparant donker plastic, of wit net als de rest van het apparaat?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: droge neus

4
Ik heb dit apparaat A-40 in bruikleen van Ciro en de luchtverwarmde slang is een Hybernite welke door Vivisol is geleverd. Kan Vivisol dan ook de SYS1HT15 or een Dreamstation HT15 verwarmde slang leveren en kun je die ook instellen op de BiPaP want met de Hybernite kan dat niet.

Re: droge neus

5
Voordat ik die vraag kan beantwoorden moet ik dit weten: Is de pijp waar u de slang op aansluit van transparant donker plastic, of wit net als de rest van het apparaat?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: droge neus

6
Het apparaat is grijs en de aansluiting op het apparaat waar ik de slang aansluit is zwart . De slang is grijs en daar moet ik de adapter op aansluiten en als ik de stekker in het stopcontact steek dan wordt de slang constant verwarmd.

Re: droge neus

7
Harie1 schreef: 04 apr 2021, 12:55 aansluiting op het apparaat waar ik de slang aansluit is zwart
Dan ben ik bang dat de deksel van uw bevochtiger niet de aansluitingen heeft voor de SYS1HT15 of de HT15 slang. U kunt uw leverancier vragen om een System One bevochtiger met die specifieke aansluiting, zodat u dus een verwarmde slang kan gebruiken die met het apparaat meewerkt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i