Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

2
Lijkt mij behoorlijk bruikbaar ipv SleepBalance. Ik gebruik nu de OmnoPose app op iPhone en dat werkt best goed. Alleen is die niet heel intelligent qua trillingen. Het is gewoon vol op trillen. SleepBalance doet dat slimmer, maar ik begrijp dat die Snurkband van Philips dat net zo doet.

Ik heb er een besteld. Ik ga het eens proberen.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

3
Nightbalance gaf voorheen ook de Pose uit. Deze was goedkoper dan de Nightbalance, maar deed in feite hetzelfde. De Pose was bestemd voor Snurkers, maar omdat men zich uitsluitend ging richten op de bestrijding van Apneu en het in de markt zetten van de NightBalance, is men gestopt met de productie van de Pose.

Nadat Philips NightBalance heeft overgenomen heeft men blijkbaar dit product onder een andere naam weer in de markt gebracht. De NightBalance wordt vergoed vanuit het basispakket, echter mocht je al een hulpmiddel zoals de cpap of mra vergoed krijgen, dan moet de NightBalance vaak zelf bekostigen. Deze kost echter ruim twee keer de prijs van deze Philips SmartSleep Snoring Relief Band.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met deze band. Het zou ook zeer goed kunnen helpen om de ademstops in rugligging te voorkomen.

Bedankt voor dit bericht, want ik was nog niet op de hoogte van het bestaan van dit product.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

4
Bedankt voor de reactie Ruud!

En van mijn kant, graag gedaan. Ik zal zeker nog een update sturen.

En. Is het niet zo dat je de night balance in feite per maand betaalt (tot je eigen risico op is). Dat was met mijn CPAP ook. Kostte 25 per maand. Dan koop ik er liever zelf een.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

5
De vraag is waar woon je? In België gelden andere regels dan in Nederland.

In Nederland betaal je maandelijks je premie voor je Ziektekostenverzekering aan een Zorgverzekeraar. Een deel verplicht en een deel voor aanvullende verzekeringen waar jezelf een keuze in hebt.

De Cpap wordt in bruikleen afgegeven aan jou. Het masker krijg je jaarlijks nieuw op verzoek toegezonden net zoals de filters voor je cpap. Mocht je last van mond ademhalen hebben, dan krijg je op verzoek ook een kinband toegezonden.

Dit alles gaat niet ten laste van je eigen risico, maar wordt vergoed vanuit het basispakket. Hiervoor betaal je dus de verplichte premie.
Er wordt slechts 1 hulpmiddel vergoed, dit kan zijn de cpap, de Slaap positie trainer, de MRA, de inspire operatie (met zeer hoge eisen want deze operatie kost €30.000,00).

De Zorgverzekeraar betaald dus vanuit het basispakket dagelijks een klein bedrag aan jouw leverancier. Meestal is dit bedrag op jaarbasis zo tussen de €400 en €600.

In België betaal je per maand uit eigen zak circa € 7,50 voor bovenstaande accessoires.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

7
Het enige wat vanuit je eigen risico wordt betaald op apneu gebied is het slaaponderzoek en eventueel de afspraak bij de longarts.

Hulpmiddelen, zoals cpap, filters tbv de cpap, masker, kinband of een MRA of een SPT worden niet vanuit het Eigen Risico betaald maar uitsluitend vanuit het basispakket vergoed.

Mocht dit bij jou toch via het 'verplicht' Eigen Risico van €385,00 lopen, dan moet je hier tegen in actie komen. Let wel, je kunt ook een vrijwillig Eigen risico hebben afgesloten met je Zorgverzekeraar mocht je minder premie willen betalen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

10
Je kunt er summiere gegevens mee uitlezen op het apparaat zelf denk ik. De software die de Nightbalance gebruikt voor op de pc, die heb ik in bezit, maar ik denk niet dat je daar wat aan zal hebben.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

12
Ik heb een tabel gemaakt met de vergelijking tussen de Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance. De eerste nacht met de SRB is alvast heel goed bevallen. Vooral de pauze-/inslaap modus vind ik erg fijn tov van de SomnoPose app, ook het adaptieve is fijn. Zelf vind ik het prettiger dat de pauze-/inslaap modus 30 minuten duurt bij de SRB. Bij de NB is dat respectievelijk 15 en 5 min. en dat is voor mij te kort. De RSB verandert ook elke week het patroon van de trillingen om gewenning te voorkomen. Ik kan dat bij de NB niet terugvinden in de handleiding.

Afbeelding
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

13
Trilt deze dan al meteen de eerste nacht? De Nightbalance doet dit niet. Die leert het ligpatroon eerst, geloof vier nachten, en dan vanaf nacht vijf tot tien langzaam opbouwende met trillingen en vanaf dag tien volop werkende.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

14
De NightBalance trilt de eerste twee nachten helemaal niet en gaat vanaf nacht drie 7 dagen langzaam opbouwen. Vanaf nacht 10 trilt hij voortaan altijd.

De Snore Relief Band bouwt het aantal trillingen vanaf nacht één 7 dagen op. Vanaf nacht 8 trilt hij voortaan altijd.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes

Re: Verschil Philips SmartSleep Snoring Relief Band en Philips NightBalance?

16
Bedankt voor het informeren, Ruud.

Het bevalt heel goed.

Ik noteer elke dag de meetwaarden in een excel sheet. Ik reageer er goed op.
Het werkt subtieler en fijner dan de SomnoPose App. Ik word er ook minder wakker van.
Ik denk ook dat de NightBalance niks extra’s biedt, behalve dat het de gegevens onthoudt en uitleesbaar maakt. Wat vooral belangrijk is voor je longarts of somnoloog. Voor jezelf kun je het net zo gemakkelijk even in een sheet zetten (op je telefoon).

Ik ga hem zeker houden.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes