Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

83
Al ruim 15 jaar gebruik in zelf aangeschafte apparatuur. !4 Jaar een Goodknight 420E en sinds 1 jaar een Philips Dreamstation met een Dreamwear masker onder de neus. Het bevalt fantastisch. De filters heb ik verwijderd. De airflow wordt hoorbaar negatief beinvloed door de filters. En waartoe dienen ze eigenlijk? Zonder dit apparaat adem je de lucht ook zo in. Waarschijnlijk is het alleen tbv de levensduur van het apparaat. Mijn vorige apparaat is zonder filter probleemloos 14 jaar meegegaan. Hij werkt nog steeds.
Dan het schoonmaken. Waarom zou je het apparaat schoonmaken? Tijdens het gebruik wordt alles met lucht schoon geblazen. Het Dreamwear masker heeft een minimaal fysiek contact met de gebruiker. Het is zeer gemakkelijk schoon te maken. Je kunt stof- en virusdeeltjes in de slaapruimte uit de lucht filteren met behulp van een kleine ionisator van ongeveer €60.
De bevochtiger gebruik ik niet. Zo komt er ook geen toegevoegd vocht in het Dreamstation.
Mijn leverancier is Total Care. Zij hebben mij keurig op de hoogte gesteld van het bericht van Philips. Ik blijf mijn Dreamstation gewoon gebruiken zoals ik hem tot op heden altijd gebruikte.
Weer uitstekend geslapen afgelopen nacht.

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

90
henribeijersb schreef: 16 jun 2021, 17:57 Even terzijde, qua bedieningsgemak en mobiliteit vind ik nummer 2 bepaald geen vooruitgang tov nummer 1.
Ik krijg nogal jeuk van de DS2 omdat ik het in veel opzichten een downgrade vind. Aanvankelijk had ik geen vrees omdat je nu ook nog steeds SystemOne machines kan kopen, maar ik ben bang dat de DS1 zeldzaam zal worden vanwege dit debacle.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

91
Peter vdS schreef: 16 jun 2021, 16:45 Weet iemand hoe ik kan zien of ik een Dreamstation 1 of een Dreamstation 2 heb? Dan weet ik tenminste of ik me zorgen moet maken, want ik ben genoodzaakt om hem toch te blijven gebruiken.
Zoals Loesje zegt: Zorgen moet je doen, niet maken.
Blijf maar gewoon gebruiken.
De kans dat je van dit apparaat iets oploopt is nihil.
De kans dat je je als een natte krant gaat voelen als je hem niet gebruikt 100%.
(Mijn mening.)

En met de tijd komt er vanzelf een andere.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

92
Jacobus58 schreef: 16 jun 2021, 14:04 Linde was gisteren gewoon niet bereikbaar, bandje overdag met’ wij zijn gesloten’ Vandaag wel contact: wij wachten op Philips. Heerlijk zo’n proactieve zorgverlener!
Kun je aangeven wat je dan van ze verwacht?

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit zwaar frustrerend is.
Maar ik zou als behandelaar ook zo even niet weten wat hier mee te doen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

97
𝐀𝐩𝐧𝐞𝐮𝐕𝐞𝐫𝐞𝐧𝐢𝐠𝐢𝐧𝐠 𝐯𝐫𝐚𝐚𝐠𝐭 𝐨𝐦 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐞 𝐫𝐞𝐠𝐢𝐞
De ApneuVereniging zet zich in voor centrale regie om tot een oplossing te komen van de Philips problematiek. Achter de schermen zijn we druk bezig om duidelijkheid te verschaffen voor alle CPAP gebruikers in Nederland.
Hier vindt u de brief die het bestuur aan Philips en de leveranciers heeft gestuurd.:


https://apneuvereniging.nl/wp-content/u ... nciers.pdf
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

98
Op zich een correcte brief. Prima. Maar de vraag wat er nu precies aan de hand is, wordt niet gesteld. Ik wil hier duidelijkheid over hebben. De plotseling urgentie is mij volstrekt onduidelijk. Het direct stoppen met het gebruik kan immers ook tot levensbedreigende situaties leiden.
Doorgaan met het gebruik zal toch niet de inleiding zijn tot een volgende pandemie?

Re: Hoofdonderwerp: terugroepactie Dreamstation

99
JurgenL schreef: 15 jun 2021, 16:24 Na 1 nacht zonder cpap ben ik al zwaar vermoeid. Vannacht na 2 uur “slapen” wakker geworden met flinke keelpijn vanwege het enorme snurken.

Ben al de hele dag bezig met bellen naar Vivisol en de longpoli, niemand die me kan helpen en ik word gewoon aan m’n lot overgelaten.
Ze bekijken het maar, ik heb zojuist een goedkoop cpap apparaat besteld bij www.rmed.be. Voor de prijs van 220 euro ga ik me niet langer druk maken en hoop ik binnen een paar dagen weer normaal te kunnen slapen. Ik heb namelijk niet het vermoeden dat dit probleem snel opgelost gaat worden door Vivisol of Philips

Heb ook nog gebeld met CZ om te vragen of zij nog iets vergoeden wanneer ik zelf een ander apparaat aanschaf maar helaas. Ook zij zeggen in afwachting te zijn van Philips.
Jurgen, ik heb hetzelfde probleem. Bellen ga ik al niet meer, ik zit bij de club die al de telefoon niet meer opneemt. Ik weet t ook niet, vannacht zonder geslapen en zeer onrustig en veel snurken. Maar mijn vraag aan jou is: heb je ook gevraagd of er foam in jouw bestelde apparaat zit en als dit zo is, waar dit dan van gemaakt is? Ik wil m eventueel ook bestellen, maar wil eigenlijk dit eerst wel weten.
Philips Respironics Dreamstation auto CPAP: vaste druk 8 (voorheen MRA)
Respironics verwarmde slang
Masker: Dreamwear
Ahi: tussen 0.5-1