Mijn eerste keer 0! op de teller

1
Joepie... vandaag voor het eerst daadwerkelijk 0 op de teller (na 3 jaar).
Ik zag het op de MyResmed omgeving, dat geloofde ik natuurlijk niet. maar Oscar bevestigd het keurig.
Mijn meerjarig gemiddelde is 2,15. Nog niet voldoende eigenlijk, maar meer dan genoeg om me mens te voelen (ook erg belangrijk).
Substantiële wijziging dit jaar: Verwarmde slang, geeft toch nog weer dat extra zetje in de goede richting ben ik achter.
Resmed Airsense 10, Airfit P10, AHI 66
Druk: 8.6 cmWK, EPR: 1cmWK

Re: Mijn eerste keer 0! op de teller

3
willem9503 schreef: 09 mei 2021, 12:10 Mijn meerjarig gemiddelde is 2,15. Nog niet voldoende eigenlijk
Wat is er mis met 2,15? Ieder mens heeft apneus, daar hoef je niet ziek voor te zijn. Meestal blijft de AHI dan onder de 5. Een lagere score is niet noodzakelijkerwijs beter. Als je een AHI van 0,00 registreert kan het ook zijn dat je de hele nacht wakker gelegen hebt met het apparaat aan. Dat zegt dus niet zo veel. Zolang je AHI onder de 5 blijft is er echt niks aan de hand.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Mijn eerste keer 0! op de teller

4
RuudJ schreef: 09 mei 2021, 14:26 Mooi resultaat, wat is bij jou normaal de ahi score? Heb je overwegend hypopneus of ademstops?
Ruud,

Oscar overzichtje, zie je afgelopen jaar (laatste sessie was afgelopen vrijdag): Laten we duidelijk zijn, therapie doet z'n werk goed.
Peter vdS schreef:
Wat is er mis met 2,15? Ieder mens heeft apneus, daar hoef je niet ziek voor te zijn. Meestal blijft de AHI dan onder de 5. Een lagere score is niet noodzakelijkerwijs beter. Als je een AHI van 0,00 registreert kan het ook zijn dat je de hele nacht wakker gelegen hebt met het apparaat aan. Dat zegt dus niet zo veel. Zolang je AHI onder de 5 blijft is er echt niks aan de hand.
Jammer, beide benen weer op de grond... ':)

Ik ben me terdege bewust van hetgeen als normaal kan worden gezien. Maar nog steeds probeer ik mijn CPAP gebruik te optimaliseren.
Mede hierom ook over gegaan op een verwarmde slang medio februari (lang gedacht dat dit onzin was maar na een lange periode neusverkouden zonder een oorzaak te vinden en in de nacht structureel neusspray te moeten gebruiken om de boel open te houden toch maar gedaan).

Je kan dan ook zien dat de resultaten net weer iets beter worden, mede ook omdat EPR uit gezet kon worden en de druk nog weer ietsjes omhoog (8,6 naar 8,8, laatste Vivisol advies in 2019 was 9, maar dat was me iets teveel van het goede op dat moment).
Resmed Airsense 10, Airfit P10, AHI 66
Druk: 8.6 cmWK, EPR: 1cmWK

Re: Mijn eerste keer 0! op de teller

5
AHI 0 is natuurlijk prachtig.
Ik heb het de afgelopen jaren nog niet voorbij zien komen.
Maar inderdaad.
Alles minder dan 5 is prima.

Als je op een binnenweg 60 rijdt krijg je bij een eventuele controle geen bekeuring.
Maar bij 80 ook niet.

Zoiets.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/