Verkouden na gebruik dreamstation

1
Ik heb een dreamstation en dat ging heel erg goed 2 jaar lang.
Sinds ong een half jaar ben ik heel erg verkouden, dat gaat op en af.
5 dagen heel erg verkouden en dan weer paar dagen goed etc.
Kan als ik zo verkouden ben niet slapen met kap op, maar als het dan weer beter ging deed ik de kap gelijk weer op,
met als gevolg weer verkouden. Verschillende keren getest op Corona maar steeds negatief gelukkig.

Nu heb ik op aanraden een verwarmde slang gekocht, ozon reiniger om te desinfecteren, neuspad vervangen, slang en filters. Verkoudheid was weer over, apparaat weer op en weer heel erg verkouden volgende dag.
Weet dat het volgens mij aan de dreamstation ligt, maar weet geen oplossing meer.
Wie kan mij helpen met de gouden tip.

Met vriendelijke groeten

Re: Verkouden na gebruik dreamstation

2
JohnAndy61 schreef: 10 mei 2021, 12:48 ozon reiniger om te desinfecteren
Ozon is niet effectief voor reinigen, en desinfecteren staat niet op de doos of de lectuur van deze producten omdat zij hiertoe niet in staat zijn.

Omdat ozon het binnenwerk van CPAP machines beschadigt heeft ResMed de garantie opgezegd als ozonschade is aangetroffen.

Daarnaast is ozon irriterend voor de luchtwegen, dus het lijkt me zeker in uw scenario buitengewoon schadelijk.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i