saturatiemeter voor 24 uur meeting

1
Sinds een paar weken begin ik in mijn slaap tintelende voeten en mond te krijgen.
Ik herken dit overdag als hyperventilatie , maar in mijn slaap heb ik dit nog nooit gehad.
Mijn slaap is de laatste 2 maanden ook weer slecht geworden, om de 2 uur wakker en met kramp en hartkloppingen wakker worden.
En dat het het "slapende"gevoel in mijn lichaam geeft mij toch weer een rede dat ik actie moet ondernemen.
Jammer genoeg heb ik het idee dat als ik klachten heb en naar de huisarts ga niet serieus word genomen en heb geen zin om 10 tellen een meter aan mijn vinger te krijgen bij de huisarts.
Want dat heb ik al een paar keer gehad, en die moment opnamen heb je geen fluit aan.

Ik heb een p10 masker die ik elke week goed reinig, de uitblaas is goed.
Ik heb met mijn leverancier gebeld of hun wat raars opviel in mijn gegevens, maar alles zag er super goed uit.
Jammer genoeg voelt dat bij mij niet zo.
Mijn spo2 word niet gemeten met de Airsense 10 , dus dat kunnen zij niet zien.
Dus nu op zoek naar een eigen 24 uur saturatie meter.

Ik weet dat er genoeg beschreven staat op het forum over saturatiemeters, maar dit zijn al weer wat oudere topic`s.
Ik wil een 24 uur saturatiemeter aanschaffen.
De techniek gaat snel en ben benieuwd of er een betere meter dan de Contec CMS50F is.

Ik heb wel wat 24 uur meters gevonden met een Android app , maar als ik de apps opzoek in de Google-store lees ik slechte dingen over de app.
Dan raak ik de weg weer kwijt met de zoektocht.
Wie heeft er een tip ?

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

3
Klopt, zuurstof kan nooit boven 100% komen.
Ik heb zowel hyperventilatie als hypoventilatie.
Anderhalve maand geleden ben ik ook geholpen aan mijn neus om meer doorgang te krijgen.
Het "stomme" is dat ik te veel bezig/was hiermee ben en zelf te weinig adem haal overdag.
Het gevoel is hetzelfde, ik heb al jaren chronische hyperventilatie (ruim 14 jaar) en ken de symptomen en de bijbehorende klachten best goed.
Ik had een saturatie meter , maar die heb ik juist weggeven om er niet te veel mee bezig te zijn.
Dus nu op zoek naar een 24 uur meter, ik weet dat ik voor mezelf er wel wat aan heb.
Zeker als ik dus te weinig adem haal en dit zeker wel te zien is.
Zo zou ik eventueel ook mijn desaturatie kunnen bekijken tijdens mijn slaap.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

5
Ik heb een cursus bij ons in het ziekenhuis gehad jaren terug en ook bij de mensendieck.
Online cursus gedaan en ontspanning oefeningen.
Ik heb op dat gebied te veel stres, het werkt even en later val ik weer terug in mijn foute gewoonte.
Dat heb ik wel naast mij neer gelegd, sommige deuren wil ik niet meer openen.

Nu op zoek naar een 24 uur meter, de nachten gaan niet goed.
Vanmorgen een droom dat ik flauw viel en dat ik begon te shaken , maar eigenlijk was dat mijn cpap die in begon te grijpen.
Dat gaat zo al een paar maanden.
Morgen weer bellen naar mijn leverancier, 2 weken geleden op afstand uitgelezen en dan krijg je te horen dat het er zeeeeer goed uit ziet.
Ja op papier wel, maar ik weet beter.
Als ik een meter heb heb ik een soort van "bewijs".
Dus deze week wil ik er 1 bestellen.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

6
Toch maar de contec cms50f besteld.
De software ben ik niet zo gek van, omslachtig om de 24 uur file te downloaden en te voor schijn te toveren.
Ik heb het nog niet samen lopen met oscar.
Wat ik nu zie zak ik toch onder de 80.
Vanmiddag gebeld naar de longarts om een afspraak te maken hiervoor, maar werd een beetje afgewimpeld met "we bellen je volgende week terug".
Wat een gezeur, als het volgende week niks word om een afspraak te krijgen ga ik stappen ondernemen.
Ik word en ben hier zo moe van Bha!

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

7
is er een beter software pakket voor de contec cms50f ? ( SpO2 Assist V3)
Had ik heb verschillende filmpjes van bekeken over de software, maar ik kan het er niet mee worden.
Net een meeting gedaan en nu kan ik hem niet terug vinden.
Als ik 1 meeting doe, en gelijk met de software uitlees lukt het mij soms wel.
Nu weer een half uur gerommeld met dat ding om hem uit te lezen en lukt het me weer niet.
Heb al een beetje spijt dat ik dit ding gekocht heb voor een hoop geld.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

10
Beste Mike,

Deze week heb ik ook en bericht gemaakt dat je hier ook kunt vinden over de Contec CMS50F. Als je hulp nodig hebt om de software goed te gebruiken kan ik als digibeet je dat helpen uitleggen. Heb het vorige week ook aan een andere apneu gebruiker telefonisch uitgelegd en dat werkte prima. Zou jammer zijn als jij de gegevens zoals ik ze dagelijks zie niet ziet. Mij geven ze inzicht en een goed gevoel over wat er zich 's nachts afspeelt qua Pulse ox.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

11
Beste mensen, ik ben van plan deze Contec CMS50F aan te kopen (rond de 100 euro.) Maar zie ook dat dit onderwerp al van enkele jaren geleden is. Is er ondertussen al iets beter / nieuwer op de markt? Waarom nog de Contec CMS50F, deze kan uren na elkaar de resultaten opslaan dacht ik ergens te lezen,en dat heeft natuurlijk een meerwaarde bij het slapen.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

12
Het is echt een verouderd product.

Je zou eens moeten kijken naar de O2 ring. Koop niet iets te snel, er zijn tegenwoordig andere producten die hetzelfde kan doen.

Kijk eens in Oscar in de Help functie en daar staan nog meer producten die Uitleesbaar zijn in Oscar en dus ook uren kan opnemen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

13
Ik heb de O2 ring (Wellue) gehad en vertrouw deze voor geen ene nanometer, net zoals mijn Garmin Forerunner 745 horloge. Volgens mij is niets beter dan de ouderwetse vingertop manier van meten. Ik zou er eentje nemen die compatibel is met OSCAR, mijne is dat helaas niet.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.

Re: saturatiemeter voor 24 uur meeting

15
Ik heb deze ja, omdat ik benieuwd was naar mijn zuurstofdalingen. Hoe laag, hoe vaak, hoe lang. Ik heb nl nog altijd (te) veel ademstops (daar moet nog aan worden gewerkt). Volgens mij zijn de zuurstofdalingen het belangrijkst qua gezondheid (de klachten die je hebt van veel ademstops laat ik hier buiten beschouwing) en daarom heb ik de ring aangeschaft.

De ring telt minder ademstops dan mijn resmed ‘s ochtends aangeeft, maar ik zie op het rapport van de ring wel dat ik veel korte stops heb (van - ongeveer? - 10 seconden). Die lijkt de ring niet mee te nemen in het totaalresultaat van het aantal ademstops. Verder heb ik meestal een gemiddelde saturatie van 96% over de hele nacht en daar ben ik dan wel tevreden mee.

Maar ja, in hoeverre het allemaal klopt? Wel zie ik dat ik minder diepe en minder lange zuurstofdalingen heb als ik de druk wat verhoog.

Ik vind zo’n continue zuurstofmeting wel inzicht gevend, hoewel ik hem nu al een paar maanden niet heb gebruikt.