Gebruik medicijn diamox

1
Goede middag, graag wil ik aandacht vragen voor het navolgende.

Ruim 1 1/2 jaar geleden werd bij mij apneu vastgesteld, zowel de obstructieve apneu als de centrale apneu. De obstructieve apneu is door het gebruik van de CPAP onder controle.
Vanaf 2006 had ik ook last van boezemfibrilleren. In de loop van de jaren werd dit zo erg dat een operatie noodzakelijk was. In november 2020 heb ik een MiniMaze operatie gehad en sinds maart van dit jaar is het boezemfibrilleren gestopt.
Bij de longarts was/is de gedachte dat het boezemfibrilleren de apneu veroorzaakt. Nu het boezemfibrilleren is gestopt zou dus ook de apneu moeten gaan stoppen c.q. minder worden.
Helaas is dat tot heden nog niet zo. Er is ook geen vermindering van het aantal centrale apneus merkbaar. Het aantal ademstops varieert van 8 tot 21. Soms geclusterd in een kort tijdbestek, soms verspreid over meerdere momenten in de nacht. Dit, ondanks het gebruik van de Resmed Air Curve 10Vauto.
Nu wil de arts proberen het hersencelletje dat gedurende de nacht de aansturing naar de longen regelt te "resetten". Hiervoor heeft hij het medicijn Diamox (acetazolamide), voor een periode van 4 weken, voorgeschreven. Daarna kijken wat de resultaten zijn.
Mijn vraag is nu of er lotgenoten zijn die ervaring met dit medicijn hebben. Of het inderdaad werkt en wat eventuele nare bijwerkingen zijn.

Graag lees ik de reacties.