Nevenwerkingen MRA

1
Beste allen,

ik draag sinds drie weken 's nachts een MRA beugel tegen mijn apneu. De eerste week lukte wonderwel zonder problemen, enkel de gekende stijfheid van het kaakgewricht die na een uurtje verdween. Ook mijn slaap en vermoeidheid verbeterde beduidend: ik blij! Vorige week echter bleef de pijn echter ook overdag aanwezig langs de linkerkant thv van mijn oor. Ook last van hoofdpijn, een piepende toon en druk in mijn oor wanneer ik de kaakspieren opspan. Ik heb mijn tandarts opgebeld die de MRA gemaakt heeft en deze adviseerde me voorlopig te stoppen met de MRA tot deze klachten voorbij zijn. Zou het kunnen dat mijn kaakgewricht ontstoken is en dit deze oor -en hoofdpijn veroorzaakt? Ik neem nu ibuprofen tegen de ontsteking maar de last blijft. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ga deze avond alvast naar de huisarts.

Re: Nevenwerkingen MRA

2
Kaakfysio is ook een optie. Een Mra kan dit soort klachten veroorzaken. Was de mra al een paar slagen aangedraaid? Zeker dat niet te snel doen of anders overstappen op cpap.

Hoe was de uitslag van de slaaptest?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Nevenwerkingen MRA

3
Nee nog niks aangedraaid, stond nog op de beginstand. Ik denk dat ik bij de eerste klachten misschien eerder een nacht had moeten overslaan.
Slaaptest gedaan waaruit bleek dat ik ernstige apneu heb. Een latere slaapendoscopie wees uit dat ik in aanmerking kwam voor een MRA aangezien het probleem bij mij het epiglottisklepje is dat in mijn slaap wordt aangezogen.