Ik ben hier nieuw - geen REM-slaap?

1
Nieuw en toch al meer dan 11 jaar gebruiker van een CPAP-toestel (Resmed). Wisselend tevreden.
En al direct een vraag :
Een paar dagjes ziek geweest en de CPAP-toestel niet gebruikt en vreemd ... ik droom (en geen akelige ...). Ik stel mij dan ook de vraag of ik door dit toestel niet meer in de REM-slaap kom. Wel veel minder apneu's (van 58/uur naar 2,1), maar toch niet altijd uitgeruster.
Met dank voor uw reacties.
Erwin

modedit RM: titel aangepast

Re: Ik ben hier nieuw

2
Welkom op het forum. Ik heb even je bericht verplaatst zodat je je eigen topic hebt en alle antwoorden alleen voor jou bestemd zijn.

Je zou in feite een polsband kunnen proberen te gebruiken die de slaap registreert.

Ik zelf gebruik de Xiaomi Mi Band 6 en deze registreert de slaap en overdag ook de eventuele dutjes van circa 20 minuten. Elke periode kun je via de Mi Fit App op je telefoon aanraken met de vinger en wordt de begin en eindtijd per periode getoond.

Ook de dutjes kun je selecteren en wordt in minuten weergegeven.

Deze band kost €35 met verzendkosten circa €45

Koop wel de Europese global versie (niet Chinese versie) dan kun je de band ook in het Nederlands instellen. De App is gratis.

Ik slaap nu met de Resmed Aircurve ASV en merk dat mijn remslaap vaak tussen 6 en 15 % ligt, terwijl dit normaal tussen 20-25 % zou moeten liggen.

Dus het zou kunnen dat je de diepe slaap nog niet voldoende haalt om in de remslaap te geraken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar