Eerste post en vraag over MRA

1
Dag allen,

Ik heb al een jaar of 4 een mra beugel en deze werkt perfect. Althans ik functioneer in het dagelijks leven zonder vermoeidheid en aanverwante problemen. Nu is mijn beugel stuk en kan ik deze voor reparatie naar het ziekenhuis brengen en dat zal ik ook wel doen.

Ik heb echter ook behoefte aan een nieuwe beugel omdat de huidige nogal versleten is en daarnaast ook zwarte uitslag heeft vanwege mijn vullingen dus heb ik er wel geld voor over om een nieuwe te kopen. Zo kwam ik uit op de beugels van Zlaap.nl. Zijn hier mensen met ervaring met dit bedrijf. Uiteraard is de functionaliteit het belangrijkst dus dat zal ik denk ik gewoon moeten proberen en testen maar het voordeel is ook dat de kleur wit is en volgens mij hierdoor niet kan verkleuren en dus iets frisser oogt voor partner:)

Kortom, iemand ervaring met dit bedrijf of tips voor andere bedrijven die de mra beugel leveren?

Hartelijk dank alvast.

Mvgrt

modedit RM: titel aangepast, bericht verplaatst

Re: Eerste post en vraag

2
Nee, helaas heb ik dat niet, maar zorg er wel voor dat je de mra beugel vergoed krijgt vanuit het basispakket anders kost het je een hoop geld.

Ik heb even op het FaceBook account van de ApneuVereniging deze vraag ook gesteld of iemand bekend is met dit bedrijf en de MRA plus 3 D aanmeting van deze MRA. Als ik reacties krijg zal ik ze hier plaatsen.

Maar misschien heb je ondertussen hier wat aan? Dit is de Resmed Narval CC , deze lijkt erg veel op die jij via Zlaap.nl aangaf.

Succes met je zoektocht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eerste post en vraag

3
Mijn vrouw heeft een anti-snurk beugel via internet aangeschaft.
Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij van deze site.
Hij beviel goed, echter kreeg ze na een poos (iets van een jaar ofzo) een verkeerde stand van haar tanden.
De tandarts vertelde dat deze beugel de Rolls Royce onder de anti-snurk beugels was, maar dat je wel last van je tanden kon krijgen omdat hij niet 100% afgesteld wordt op jouw mond en gebit.

Goed dus voor nood, maar niet voor permanent gebruik.
(Nogmaals: als het dit bedrijf was, maar ik vermoed dat dit wel voor alle "internetbeugels" geldt.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Eerste post en vraag

4
Als het goed is, is er bij jouw vrouw een 3d scan gemaakt van haar gebit en is deze dus op maat gemaakt voor haar. Het klopt dat vrijwel bij elke mra er op den duur problemen kunnen ontstaan. Kaak klachten, hoofdpijn, overbeet, niet kunnen kauwen. Lopende tanden, die zich verplaatsen zijn bekende klachten.

Mijn vraag nu is, heeft je vrouw een slaaptest ondergaan op controle of zij aan slaapapneu lijdt?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eerste post en vraag

5
RuudJ schreef: 26 aug 2021, 08:29 Als het goed is, is er bij jouw vrouw een 3d scan gemaakt van haar gebit en is deze dus op maat gemaakt voor haar.
Nou nee, dus niet.
Het was een internetaankoop.
Dat was nu juist de crux. :slightly_smiling_face:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/