Nieuw hier

1
Hallo, ik ben hier nieuw, ik heb 2 weken geleden de diagnose lichte slaapapneu gekregen maar wel zodanig dat ik een cpap apparaat krijg vandaag. Ik heb elke 6 a 8 minuten een ademstop. Ik word vaak onbewust en bewust wakker. Ik word gemiddeld 6 tot 8 keer per nacht bewust wakker en dan moet ik ook naar het toilet, hiervoor volgt nog een afspraak bij de uroloog. Ik heb vele medische dingen, autisme, een groeistoornis, botziekte, chronische hoge bloeddruk, te hoog cholestrol, slechthorend, geen aangelegd volwassen gebit, geen symetrisch gezicht, kan de gewrichten overstrekken, te lange spieren, te hoge hartslag met een extra slag en slaat het hart de ene keer te vroeg en de volgende keer te laat, en heb sinds maart goedaardige tumors in de lever waarvoor elk half jaar een ct scan omdat ze kwaadaardig kunnen worden en nu dan ook apneu erbij. Ik was zo veel wakker dat ik ook overdag in slaap val en dan ook elke keer wakker schrik.
Ik heb nu een kussen als je er op ligt vorm zich je hoofd in het kussen en als je anders gaat liggen gaat het kussen terug in origineel, dus je hoeft hem niet elke keer op te kloppen. Nu vraag ik me af is dit kussen geschikt? Of heb je een andere kussen nodig? Ik krijg de cpap apparaat DeVilbiss 64 van Total care

Leonie
cpap apparaat DeVilbiss 64 met een F&P Eson 2 neusmasker

Re: Nieuw hier

2
Goedemorgen,

Welkom hier.
Als ik het zo lees dan heb jij al heel wat mee gemaakt in je leven, en dan nu ook nog apneu erbij!
Met zo'n 7 apneus per uur is het wel verstandig dit dmv een cpap apparaat te bestrijden.
Ik kan je alleen maar adviseren om het rustig op je af te laten komen en schroom niet om te bellen met de leverancier van het apparaat als een en ander niet gaat.
Hier kun je veel tips vinden mocht je ergens mee zitten.
Heel veel sterkte.

Re: Nieuw hier

3
Ik begrijp dat je een traagschuim kussen bezit. Op zich is dit een goed kussen voor een cpap therapie. Er zijn speciale traagschuim kussens die een speciaal maskeruitsparing bezit aan de zijkanten. Een stevig, niet te zacht en niet te hard kussen is het beste en dat heeft traagschuim kussens nu eenmaal. Een te zacht kussen kan verschuiving van het masker veroorzaken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar