Voorstellen, nieuw op het forum

1
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Martijn en ik ben 28 jaar 1,95 lang 92kg.

Tijdens de zwangerschap van mijn vriendin merkte zij dat ik af en toe stop met ademhalen aangezien zij vaak in de nacht wakker lag. Ik heb dit uiteindelijk laten onderzoeken en wat blijkt. Gemiddelde ademstops per uur van 22.

Ik dacht altijd dat mijn vermoeidheid kwam doordat ik 2 jonge kinderen heb. Ik had weinig tot geen energie om “even een rondje te fietsen of om lekker weg te gaan”.

Nu ben ik dus 2 weken geleden gestart met de CPAP behandeling en ik moet zeggen dat ik me nu al stukken beter voel. Ik zit nu op een wekelijks gemiddelde van 1,7 AHI met ingestelde druk van 6.0.

In de eerste week had ik erg veel last van verkoudheid maar dit inmiddels helemaal weg en heb de bevochtiger op 3/5.

Ik heb de Devilbiss DV6C gekregen met een M neusmasker.

Op het nieuws lees ik veel over de dreamstation en het foam. Ook las ik dat Devilbiss stopt met CPAP apparatuur maken. Mijn voornaamste vraag is dan ook of mijn apparaat gewoon veilig te gebruiken is icm de bevochtiger en het foam.

Ik hoop hier veel te leren over slaap apneu en ben nu al superblij met de resultaten.

Groeten,
Martijn

Re: Voorstellen, nieuw op het forum

2
Martijn843 schreef: 04 sep 2021, 10:06 Op het nieuws lees ik veel over de dreamstation en het foam. Ook las ik dat Devilbiss stopt met CPAP apparatuur maken. Mijn voornaamste vraag is dan ook of mijn apparaat gewoon veilig te gebruiken is icm de bevochtiger en het foam.
Ik denk niet dat er een ja/nee antwoord komt op die vraag van DeVilbiss. Als (en ik zeg "Als") er problemen zijn dan lijkt het erop dat ze hun keutel stilletjes intrekken. Als er door 3e partijen een chemische analyse wordt gedaan om de twee foams te vergelijken, dan zouden we weten of de foams hetzelfde zijn of niet.

Maar zelfs als ze hetzelfde zijn zou ik me nog niet zo druk maken. Heel veel van de paniek is overtrokken, er zijn nog steeds geen gevallen bekend (bij mijn weten) waar mensen iets anders hebben gehad dan vage klachten (wat kuchen oid.) die niet rechtstreeks met het gebruik van hun apparaat in verband zijn gebracht. Ik slaap in ieder geval rustig met mijn 'Deathstation' DSX900 ;)

Er wordt veel stennis over VOCs (vluchtige organische verbindingen, ofwel "plasticgeur") gemaakt maar dat is werkelijk overal. Zit je in een relatief nieuwe auto en ruik je die auto? Allemaal VOCs van de plastics in de auto. Niet dat ik zeg dat dat op zich goed is, maar de Foam paniek heeft alleen zin als de uitstoot en blootstelling boven het 'achtergrondgeruis' uitsteken. En daar heb ik nog geen hard bewijs van gezien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen, nieuw op het forum

3
Dit bericht hebben wij gisteren gelezen, maar nog geen officiële reactie van leveranciers of fabrikant hier in den lande ontvangen.
Volgens HMENews.com vandaag (9/2/2021) stopt Drive/DeVilbiss met alle CPAP-machines met ingang van december 2021.

Citaat:
PORT WASHINGTON, N.Y. - Drive DeVilbiss Healthcare stopt met ingang van december 2021 met zijn DV5- en DV6-series CPAP-apparaten, onder verwijzing naar grondstoffentekorten, problemen bij het verkrijgen van benodigde onderdelen en hogere prijzen voor onderdelen.

Het bedrijf zal zich blijven richten op zijn zuurstofproducten in reactie op de COVID-19 pandemie.

"De afgelopen twee jaar is Drive DeVilbiss een belangrijke leverancier van kritische zuurstofproducten geweest tijdens de grootste ademhalingspandemie in de geschiedenis," aldus Derek Lampert, CEO. "Het is onze plicht geweest om essentiële therapeutische zuurstofproducten te leveren aan de wereldmarkt. We hebben die verantwoordelijkheid zeer serieus genomen en hebben onze middelen daarop gericht. Met de meest recente heropleving van COVID-19 draaien we nog steeds op maximale capaciteit. De mogelijkheid om de productieruimte weg te halen van de CPAP-lijnen zal ons in staat stellen om onze productie van deze kritieke medische hulpmiddelen te verhogen."

Drive DeVilbiss zal niet langer bestellingen aanvaarden voor de DV5- en DV6-serie CPAP-apparaten, maar zal wel de garantieverplichtingen op de apparaten en de verkoop van accessoires zoals kamers, filters en patiëntslangen blijven ondersteunen om de therapie door gebruikers te kunnen voortzetten.
Nick, van CPAP Reviews, zegt dat het schuim in de DV5x-serie lijkt te desintegreren bij blootstelling aan ozon, net als in de machines van Philips Respironics.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar