Nieuw hier

1
Dag allemaal,
Ik ben Gert , een man van 33 uit België .
Sinds 2 maanden geleden is er bij mij apneu vastgesteld . Na een eerste slaaponderzoek kwam er geen apneu voor , maar omdat ik zoveel klachten had van het constant moe te zijn hebben ze een onderzoek onder narcose gedaan waarbij bleek dat het toch een apneu probleem was , ze hebben mij nu op 17 apneus gezet . Nu heb ik sinds 2 weken een cpap toestel , eerst met neusmasker maar dit heb ik moeten inruilen omdat ik met mond open slaap en enorm veel keelpijn kreeg.Hiervoor heb ik ook een bevochtiger gekregen . Elke morgen wordt ik ook wakker met een verstopte neus . Een paar maand geleden kwam ik nog toe met enkel zondag middag een dutje en de rest van de week niet , nu merk ik echter dat ik het enorm lastig krijg om dit niet elke dag te doen . Mijn vraag is ( misschien voor de hand liggend ) heeft het toestel echt effect qua energiek opstaan of is dit om erger te voorkomen ? Ik heb een gezin met 2 kindjes ( dochter van 6 en dochter van 1 ) en voel me enorm schuldig dat ik constant moe ben .Ik heb het gevoel dat ik me aan niets meer mentaal kan optrekken daarom dat ik op dit forum wat rondneus want dit geeft me t gevoel er niet alleen voor te staan .
Mvg
Gert

Re: Nieuw hier

2
Welkom! Begrijp ik goed dat u nu met een Full Face masker slaapt? Welk merk en type?

Wat voor apparaat gebruikt u? Merk en type? (Liefst het REF nummer op de witte sticker)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nieuw hier

3
persluchtpiraat schreef: 23 sep 2021, 20:41 Welkom! Begrijp ik goed dat u nu met een Full Face masker slaapt? Welk merk en type?

Wat voor apparaat gebruikt u? Merk en type? (Liefst het REF nummer op de witte sticker)
Ja ik slaap met een full face masker de resmed quattro air . ik heb de resmed airsense 10 meegekregen van het ziekenhuis.
Mvg
Gert

Re: Nieuw hier

4
De Quattro Air is een beetje ouderwets, er zijn nadien een aantal verbeterde modellen op de markt gekomen. Ik kan me herinneren dat ik met de Quattro Air veel last had van lekkage die in de ogen spuit.

De Airsense10 is ondersteund door OSCAR, u zou daarin het verloop van lekkage gedurende de nacht kunnen raadplegen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nieuw hier

5
Ik krijg vooral het bedrukkend gevoel van de cpap en kan hem ook niet langer als 4 uur op laten staan . Deze nacht maar 2 u 37 min . Dit is ook het enigste dat ik versta op de display ( buiten de groene smileys :D ).
Ik hoop dat het probleem hierdoor wordt opgelost want ik begin me zeer neerslachtig te voelen met heel deze situatie.
Mvg
Gert

Re: Nieuw hier

6
GertN schreef: 23 sep 2021, 21:14 Ik krijg vooral het bedrukkend gevoel van de cpap en kan hem ook niet langer als 4 uur op laten staan .
Bedoelt u dat het ademhalen zwaar gaat?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Nieuw hier

7
persluchtpiraat schreef: 23 sep 2021, 23:50
GertN schreef: 23 sep 2021, 21:14 Ik krijg vooral het bedrukkend gevoel van de cpap en kan hem ook niet langer als 4 uur op laten staan .
Bedoelt u dat het ademhalen zwaar gaat?
Nee gewoon dat er iets op mijn mond en neus staat geeft me een beklemmend gevoel . Deze nacht wel 8u en 46 Min kunnen volhouden volgens t slaaprapport , Heb hem wel 1 keer terug op nieuw moeten opzetten daar ik met een lek zat.
M.v.g.
Gert