Nieuw op forum

1
Hallo! Ik ben nieuw hier. CPAP gebruiker uit België.
In het kader van hartproblemen met Voorkamerfibrilatie stuurde de cardioloog mij op slaaponderzoek. Bleek dat ik zwaar apnea had, AHI 56!
Behandeling met CPAP werd voorgesteld en twee weken geleden kreeg ik een Resmed Airsence 10 Elite met een neusmasker aangemeten (merk en type weet ik niet meer).
Nog dezelfde dag mee van start gegaan. Viel best mee, echter klaagde ik over een extreem droge mond de volgende dag. Bleek dat ik onbewust sliep met open mond. Ondertussen kreeg ik een ander full face mask Resmed Airfit F20. Droge mond is sterk verminderd en ook dit masker zit best comfortabel. Enkel had de CPAP verpleegkundige hem niet optimaal ingesteld waardoor ik nog al wat lekken had. Ondertussen zelf aangepast.
Gisteren ontdekt dat je de data van Resmed Airsence kunt doorsturen naar een website. Vandaag eerste resultaten gezien. AHI zou gezakt zijn naar 2,9 gemiddeld! Had ik niet verwacht, mede gezien ik nog altijd snurk, zei het minder hard dan vroeger.
Eind volgende maand krijg ik een nieuw slaaponderzoek. Hopelijk bevstigd die de positieve evolutie.

Re: Nieuw op forum

2
Welkom Claude!

Ik ben zelf ook nog aardig nieuw hier, maar er is veel info te vinden. De resultaten van je nachten met CPAP kan je ook zelf uitlezen met behulp van het programma OSCAR. Hiermee kan je het SD-kaartje uit je CPAP zelf uitlezen. Op dit forum is veel geschreven over de informatie die je uit OSCAR kunt halen. Veel succes met de therapie.

Gr, DirkV
Resmed Aircurve 10 VAuto, Resmed Airfit P30i

Re: Nieuw op forum

3
Welkom. Claudia, de Resmed heeft aan de rechterzijkant een losse wand die vervangen kan worden door een waterreservoir. In Nederland krijg je deze vaak er al automatisch bij, omdat men hier de ervaring heeft, dat deze vrijwel altijd gewenst is. In België moet je er vaak om vragen en dan krijg je hem ook. Heb je deze al en je kunt ook om een verwarmde slang vragen!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar