Schoonmaken mra

1
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een mra. Kan er prima mee slapen dus dat lijkt goed te komen. Nu is mijn vraag hoe het het beste schoon te maken( ultrasoonbadje mag dat?) Hoe vaak mag je retainer brites gebruiken en bewaar je hem onder water of juist niet?

Re: Schoonmaken mra

2
Kan dat niet gewoon met een kunstgebitreiniger?
Steradent, of zo?

Ultrasoon lijkt me trouwens geen kwaad kunnen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Schoonmaken mra

3
Ik heb begrepen dat dit afhangt van het merk MRA. Ik weet dat die van mij niet in een ultrasoon badje mag. Ik maak hem schoon zoals het in de handleiding van mijn MRA is beschreven: iedere ochtend borstel ik het een zachte tandenborstel met vloeibare zeep. Volgens mij is het belangrijk dat de tandenborstel alleen gebruikt wordt voor de MRA. Ik vermoed omdat tandpasta schuurt en dat niet de bedoeling is. Een keer per week maak ik hem vervolgens schoon met een kunstgebitreiniger (Steradent): drie minuten weken en vervolgens met water borstelen. Dat laatste is erg belangrijk omdat je anders 's avonds met een vieze Steradentsmaak naar bed gaat. Ten aanzien van de zeep kan ik adviseren om ook een zeep te kiezen die smakelijk ruikt, want de parfumgeur proef je als je het bitje in doet. Eerst gebruikte ik UniCura en dat smaakte vreselijk. Ik heb nu een biologische zeep met natuurlijke citrusolie.

Re: Schoonmaken mra

4
Ik neem aan dat je een handleiding bij je mra hebt gekregen? Die heb ik iig wel gekregen. Anders kun je je leverancier of arts deze vraag wel stellen. Het verschilt blijkbaar nogal veel, want de mijne mag ik echt niet met steradent etc reinigen. Daar zijn speciale tabs voor bij mijn merk. Ook de wijze van bewaren kan best verschillen. Welk merk heb jij als ik vragen mag?