toch nog condens/water in het neuskussen

1
Goedemorgen,

iedereen jaar hetzelfde gezeik. vanaf oktober last van condens.

Wat ik ook probeer (het hele forum staat vol met adviezen, instelling adviezen etc etc, toch wordt ik elke ochtend getrakteerd met waterdruppels in het neuskussen deel van het masker.

Bevochtiger staat op auto
temperatuur verwarmde slang 28

Masker: Airfit N20 met een AirTouch N20 neuskussen.

ws is het flexibele stukje slang aan het masker de oorzaak. (die is niet verwarmd namelijk)

Dus wat te doen?

Gewone slang met hoes?
Of verwarmde slang en dan dat stukje van het masker inpakken met...??
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: toch nog condens/water in het neuskussen

4
Overgestapt van Resmed S9 naar S10, dus (helaas) ook een andere verwarmde slang nodig, die kreeg ik gelukkig van iemand via dit forum. Op stand 'Auto' toch hinderlijke condens in slang en (Airfit P10) neusmasker, bij de S9 had ik dit niet. Wat zie ik over het hoofd? Een technische storing van de S10, of de slang (was pas 1 keer gebruikt). Ik denk erover een andere slang te bestellen om te testen. Jan Willem

Re: toch nog condens/water in het neuskussen

5
Wat was de slaapkamer temperatuur hierbij? Kan het condens zich voordoen in het onverwarmde gedeelte van het stukje slang van de Resmed Airfit P10 neusdoppen masker en dat dit dan terugloopt de verwarmde slang in?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: toch nog condens/water in het neuskussen

6
Ik zal de slaapkamer temperatuur meten, ik lees inmiddels dat die boven de 16 graden zou moeten zijn om condens te voorkomen, ook met verwarmde slang, dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn.

De condens doet zich inderdaad vooral voor in het onverwarmde gedeelte van het stukje slang van de Resmed Airfit P10 neusdoppen masker, maar ook in de verwarmde slang zie ik condens. Ik heb de verwarmde slang opgehangen aan een haakje in het plafond en vervolgens aan een uitrolbaar elastiek van een ski abonnement houder, dus het kan er niet instromen want de slang hangt.

Re: toch nog condens/water in het neuskussen

11
Bij mij ook en heb ook de Resmed verwarmde slang in gebruik. Hoewel men aangeeft, dat men geen hoes om de verwarmde slang mag doen, is in feite niet nodig, wordt dit wel gedaan. In principe kan het geen kwaad. Misschien helpt dit wel om bij jou het probleem op te lossen?
https://webshop.vivisol.nl/slangenhoes-met-rits.html
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar