water verwarmen icm verwarmde slang?

1
dag,

ik heb het forum doorgezocht en kom uiteraard veel tegen over waterreservoirs en verwarmde slangen (waarvoor dank!) dus excuses als ik wellicht iets vraag wat al elders staat ....ik kon het niet zo snel vinden.

Mijn vraag: ik heb sinds deze week een verwarmde slang aangeschaft voor mijn resmed airsense 10 apparaat omdat de temp in de slaapkamer daalt en ik niet kan slapen in een warme slaapkamer...ramen moeten open.
Nu vraag ik me af of ik dan ook nog het water in het reservoir moet voorverwarmen, dat deed ik altijd maar lijkt nu dubbelop?
Heb het de afgelopen nachten wel gedaan en het lijkt geen extra condens ofzo te geven. Wel is de waterstand smorgens veel lager.
Wat wordt aangeraden? Ik kan (bedenk ik me nu :upside_down_face:) ook het bevochtiger niveau iets lager zetten..?
Of moet er bij verwarmde slang juist meer vocht doorheen?
haha, toch nog meer dan 1 vraag....

dank vast voor jullie adviezen!
Saskia

Re: water verwarmen icm verwarmde slang?

3
Saskia schreef: 09 okt 2021, 08:21 Nu vraag ik me af of ik dan ook nog het water in het reservoir moet voorverwarmen, dat deed ik altijd maar lijkt nu dubbelop?
Voorverwarmen, de naam zegt het al, verwarmt het water vooraf. Zodoende krijgt u in het begin niet meteen alleen koude lucht maar voelt dat wat comfortabeler aan - mits op tijd aangezet. Verder is wat betreft de verwarming volgens mij de 'auto' stand een mooi uitgangspunt om te starten. Als u de lucht te warm of te koud vindt kunt u altijd nog 'sleutelen.

Re: water verwarmen icm verwarmde slang?

4
Zelf heb ik de Resmed Aircurve CS 10 Pacewave ASV met bevochtiger en verwarmde slang. Voor het slapen gaan doe ik nieuw koud kraanwater in de tank tot de aangegeven vul lijn.

Zodra het apparaat aangaat, voel ik al gauw, eigenlijk direct warme lucht mijn neus binnen gaan. (neusdoppen masker) Het water wordt verwarmd en heb in feite nooit last van condens met alles op Auto stand. Ook raam open en geen verwarming. Voorverwarmen is slechts 10 minuten voor het slapen gaan, maar nog nooit gebruikt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar