Bericht van leverancier Vivisol. (afkomstig van FB AV)
Geplaatst: 17 okt 2021, 08:28
Deze kreeg ik zojuist van Vivisol :
Beste meneer, mevrouw,
Zoals eerder bericht heeft Philips een veiligheidswaarschuwing afgegeven voor uw slaapapneu apparaat. Hieronder leest u over de laatste ontwikkelingen.
Het RIVM heeft extra onderzoek gedaan.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft in juli 2021 samen met de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT) een algemene aanbeveling gedaan om de apparaten te blijven gebruiken:
“Onmiddellijk stoppen met het apparaat zou voor alle gebruikers grote risico’s met zich kunnen meebrengen. De behandelaars en de inspectie maken de afweging dat het een verantwoorde keuze is om de apparaten te blijven gebruiken.”
Het RIVM heeft intussen extra onderzoek gedaan. De resultaten van dit onderzoek geven geen reden om de eerdere aanbeveling aan te passen. Deze blijft dus overeind:
“Blijf het apparaat gebruiken, zolang deze nog niet vervangen of gerepareerd is.”
Wij zijn begonnen met het omruil- en reparatieprogramma.
Philips is eind september gestart met dit programma. Wij hebben een eerste, kleine hoeveelheid CPAP-apparaten ontvangen van Philips. De omruiling voor de eerste groep gebruikers gaat daarmee op kleine schaal van start.
De komende 12 maanden worden alle slaapapneu-apparaten gerepareerd of vervangen.
Dit is geen gemakkelijke klus. In Nederland gaat het om zo’n 85.000 apparaten. Een deel hiervan wordt vervangen. Bij het andere deel wordt het foam vervangen. Wat de oplossing voor uw apparaat is, en wanneer uw apparaat aan de beurt is, hangt af van het serienummer. Op dat moment nemen we persoonlijk contact met u op.
Voor de levering van de vervangende apparaten en het foam zijn wij afhankelijk van Philips.
Als leveranciers weten wij nog niet in welk tempo Philips de vervangende apparaten en het foam kan leveren. We kunnen u dus nog niet vertellen wanneer uw apparaat aan de beurt is. Philips verwacht dat zij een jaar nodig heeft voor het complete omruil- en reparatieprogramma.
Wij nemen persoonlijk contact met u op wanneer uw apparaat aan de beurt is.
Ook krijgt u details over wat we gaan doen en wat dit voor u betekent. Wij doen ons uiterste best om de omruiling of reparatie soepel te laten verlopen en u zo min mogelijk te belasten. U hoeft dus zelf geen contact met ons op te nemen. Zodra we meer weten, hoort u van ons.
Houd www.vivisol.nl in de gaten voor de laatste informatie over de veiligheidsmelding van Philips.
Een goede oplossing voor u als gebruiker is ons belangrijkste doel. Daarom blijven we samen met alle CPAP-leveranciers (branchevereniging FHI) continue in gesprek met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, artsen, zorgverzekeraars, de ApneuVereniging en Philips.
Met vriendelijke groet,
VIVISOL Nederland BV
Beste meneer, mevrouw,
Zoals eerder bericht heeft Philips een veiligheidswaarschuwing afgegeven voor uw slaapapneu apparaat. Hieronder leest u over de laatste ontwikkelingen.
Het RIVM heeft extra onderzoek gedaan.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft in juli 2021 samen met de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT) een algemene aanbeveling gedaan om de apparaten te blijven gebruiken:
“Onmiddellijk stoppen met het apparaat zou voor alle gebruikers grote risico’s met zich kunnen meebrengen. De behandelaars en de inspectie maken de afweging dat het een verantwoorde keuze is om de apparaten te blijven gebruiken.”
Het RIVM heeft intussen extra onderzoek gedaan. De resultaten van dit onderzoek geven geen reden om de eerdere aanbeveling aan te passen. Deze blijft dus overeind:
“Blijf het apparaat gebruiken, zolang deze nog niet vervangen of gerepareerd is.”
Wij zijn begonnen met het omruil- en reparatieprogramma.
Philips is eind september gestart met dit programma. Wij hebben een eerste, kleine hoeveelheid CPAP-apparaten ontvangen van Philips. De omruiling voor de eerste groep gebruikers gaat daarmee op kleine schaal van start.
De komende 12 maanden worden alle slaapapneu-apparaten gerepareerd of vervangen.
Dit is geen gemakkelijke klus. In Nederland gaat het om zo’n 85.000 apparaten. Een deel hiervan wordt vervangen. Bij het andere deel wordt het foam vervangen. Wat de oplossing voor uw apparaat is, en wanneer uw apparaat aan de beurt is, hangt af van het serienummer. Op dat moment nemen we persoonlijk contact met u op.
Voor de levering van de vervangende apparaten en het foam zijn wij afhankelijk van Philips.
Als leveranciers weten wij nog niet in welk tempo Philips de vervangende apparaten en het foam kan leveren. We kunnen u dus nog niet vertellen wanneer uw apparaat aan de beurt is. Philips verwacht dat zij een jaar nodig heeft voor het complete omruil- en reparatieprogramma.
Wij nemen persoonlijk contact met u op wanneer uw apparaat aan de beurt is.
Ook krijgt u details over wat we gaan doen en wat dit voor u betekent. Wij doen ons uiterste best om de omruiling of reparatie soepel te laten verlopen en u zo min mogelijk te belasten. U hoeft dus zelf geen contact met ons op te nemen. Zodra we meer weten, hoort u van ons.
Houd www.vivisol.nl in de gaten voor de laatste informatie over de veiligheidsmelding van Philips.
Een goede oplossing voor u als gebruiker is ons belangrijkste doel. Daarom blijven we samen met alle CPAP-leveranciers (branchevereniging FHI) continue in gesprek met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, artsen, zorgverzekeraars, de ApneuVereniging en Philips.
Met vriendelijke groet,
VIVISOL Nederland BV