Onrustige benen tijdens de slaap

1
Hallo allemaal,

Sinds april ongeveer gebruik ik de Bipap therapie. Mijn vriendin en ik hadden gehoopt dat met de behandeling van de apneu ik in bed ook rustiger zou liggen. Hoewel ik zelf eigenlijk dus totaal niet verneem dat ik onrustig slaap / zoveel beweeg in mijn slaap, heeft mijn vriendin er meer hinder van. Zo schijn ik haar regelmatig te schoppen of rol ik het bed rond van 1,80 m breed. Ik had al gekeken naar de restless legs syndrome, maar eigenlijk passen mijn klachten daar niet goed in thuis, daar ik geen gekriebel of steken in de benen voel, in wat ik online lees, lijkt het meer dan te lijken op Periodic Limb Movement Disorder (PLMD). Nu is mij de vraag eigenlijk of dit dan het best bij de huisarts neergelegd moet worden of het slaapcentrum waar ik ook de apneu apparaat aangemeten heb gekregen?

Re: Onrustige benen tijdens de slaap

2
Je kunt het bij de huisarts neerleggen, als deze tenminste weet wat het is. Vaak krijg je dezelfde medicijnen voor Restless legs en PLMD. Vaak ontstaat dit door een tekort aan Dopamine. Dus een medicijn die Dopamine aanvult wordt dan vaak gegeven.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Onrustige benen tijdens de slaap

4
https://www.google.com/search?q=hoe+kun+je+dopamine+verhogen&oq=hoe+kun+je+dopamine+&aqs=chrome.1.69i57j0i512l2j0i22i30l2.6979j0j4&client=ms-android-xiaomi-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar