voorstellen, vraag honger/hormonen

1
Hallo allen,

Ik ben Marita, 62 jaar, heb al jaren honger/hoofdpijnklachten, slaperig, e.d. de klachten zijn in de loop der jaren alleen maar erger geworden. Zocht al jaren naar de oorzaak, niemand wist het ooit. Na een operatie en bestralingen in 2017 is de honger e.d. nog veel erger geworden en lukt werken ook niet meer. Op slechte dagen (het gaat altijd mis na inspanning) is er niet tegenaan te eten, knap er ook niet van op maar het dempt het hongergevoel even. Eet tussendoor koolhydraat arm brood, geen ongezond voedsel want dat veroorzaakt alleen maar meer honger. Dit duurt een á twee dagen.
In 2020 de diagnose POSAS gehad, 37 apneus op de rug, 6/7 op de zij. Ik heb een SPT gekregen, af en toe heb ik nu een betere dag maar dan doe ik weer teveel en is het weer mis. Er moet nog een balans komen.
Ik las onlangs het artikel over hormonen en vraag me af of ik daar mogelijk last van heb? Zo ja, waar kan ik dat laten onderzoeken en is er iets aan te doen?
De longarts, longverpleegkundige en internist in het ziekenhuis kennen nl. honger niet bij apneu, heb ze wel het artikel opgestuurd maar nog niets gehoord. Ik heb ook gevraagd of een onderzoek bij de endocrinoloog zinvol kan zijn. Bloedprikken op ghreline en leptine kan alleen in een studie zei de internist.
Ondertussen zit ik ook met een herkeuring voor de WIA, (was 2 jaar tijdelijk 80-100% afgekeurd). Men acht mij momenteel geschikt om 20 uur te werken, wat m.i. echt niet gaat, heb dus ook bezwaar aangetekend afgelopen week.

Is er iemand die hier advies over kan geven, kennis van heeft, de klachten herkent?

Groet Marita

Re: voorstellen, vraag honger/hormonen

2
Marita,

Je zou deze tekst kunnen kopiëren en deze vraag ook aan Sandra Houtepen kunnen stellen. Zij is de schrijfster van het artikel over Hormonen. Ik mail jou haar email adres. Zij is onze expert op dit gebied.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar