Apneu en uars

1
Ik zal me even voorstellen..
Ik ben Daniëlle en ben 53 jaar..
Al vanaf mijn achttiende, vreselijke vermoeidheidsklachten...er vaak niet lekker bij en depressief..
Ik ben er nu achter dat mijn luchtweg bijna dicht zit, waardoor ik bijna geen zuurstof krijg en dus niet in mijn diepe slaap kom..niet door een nederlandse arts, die kijken daar niet naar...ik slaap al met een bipap, alleen, ik kom nog niet in de diepe slaap, waardoor ik elke dag de druk moet verhogen..er is een kans dat mijn luchtweg te nauw is, om er zoveel lucht in te blazen....in nl durven ze een kaakoperatie niet aan ivm dat ik geen eigen tanden en kiezen meer heb...ik heb een arts in belgie gevonden, die het wel aandurft...en ga hier dus voor! Vind het ook echt niet prettig slapen met een masker....ik hoop hier wat erkenning te krijgen en misschien dat ik ook wat voor jullie kan betekenen...lieve groetjes🥰

Re: Apneu en uars

2
Welkom Daniëlle,

Woon je wel in Nederland of in België? De Bimax operatie die bij jou wordt uitgevoerd is dat alleen de onderkaak of ook de bovenkaak?

Kun je behalve de problemen met het masker, wel goed overweg qua ademhaling en de luchtstroom die de Bipap geeft? Heb je een Resmed of een Philips Bipap of een ander merk?

Wat voor type masker gebruik je?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Apneu en uars

3
Daantje11 schreef: 24 okt 2021, 15:14 ik slaap al met een bipap, alleen, ik kom nog niet in de diepe slaap, waardoor ik elke dag de druk moet verhogen
Hoe heeft u dit gegeven vastgesteld?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i