Welk neusmasker om te starten?

1
Ik houd na 3 weken mn philips full face voor gezien, ik kan er niet mee slapen. Nu wil ik een neusmasker proberen. Ik ben heel gevoelig en snel wakker, ieder lekje, irrisnt plekje etc maakt me wakker. Ik kan op internet niet veel verschil vinden tussen neusmaskers van resmed en philips dus ik dacht maar af te eachten welke ik krijg. Of is er 1 duidelijk favoriet?
Ik weet dat er ook neusdoppenmaskers zijn, lijkt me ergens nig invasiever ofzo.

Re: Welk neusmasker om te starten?

2
In mijn ervaring zijn ResMed maskers altijd beter doordacht en vervaardigd dan Philips maskers. Ik zou in uw geval de N30i aanraden.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welk neusmasker om te starten?

3
Ik zou zeker voor de Resmed Airfit serie maskers gaan. Zij zijn veel stiller. Sommigen zijn voorzien van Quietair filters om de luchtstroom geluidloos te verspreiden.

De maskers van Philips Dreamwear serie zijn voorzien aan de voorzijde van een gleufje waar de luchtstroom uit stroomt. Dit wordt niet verspreid en kan veel geluid en overlast geven.

De slangaansluiting boven op het hoofd is ook erg handig.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Welk neusmasker om te starten?

4
Ik heb de p30i. Beter dan full face iig! Ik had een feestje en had een paar bier op, en dacht m maar meteen te gebruiken. Nou…4 uurtjes met 1.6 stops. Maar een kater……van 3-4 biertjes. Bizar, ik heb nooit katers. Dus laat de drank maar staan voortaan want dat wil bij mij niet met de cpap. Nu nuchter nig wel moeite met inslapen met de cpap