Klachten nemen toe, maar "computer says no"

1
Hoi allemaal,

Sinds anderhalve maand heb ik weer last van flinke vermoeidheidsklachten. In 2017 kreeg ik de Philips Dreamstation en sinds die tijd slaap ik stukken beter, maar het laatste half jaar lijkt het wel of ik vaker moe wakker wordt, mijn partner klaagt ook weer wat vaker, dat ik "veel herrie maak 's nachts". Sinds anderhalve maand heb ik dusdanige klachten dat ik niet meer goed functioneer overdag. Maar de Philips dreamstation zegt dat ik elke nacht nog uitstekend slaap, met een AHI van tussen de 0,5 en 1,5. Dus is de diagnose "burn-out-klachten" en werk ik nu minder in overleg met mijn werkgever. Ik heb ook een stress-management-coach. Maar het komt me allemaal zo bekend voor. Zo begon het in 2017 ook allemaal en bleek het slaapapneu te zijn. Maar ja, computer says no.

Kan het apparaat ernaast zitten?

Re: Klachten nemen toe, maar "computer says no"

2
richardmolenschot schreef: 06 nov 2021, 17:03 Kan het apparaat ernaast zitten?
De vraag is eerder: Wat zegt AHI eigenlijk. Het blijk in de praktijk: bar weinig. Helaas is dit feit nog niet doorgedrongen bij verzekeraars/medici en zelfs een deel van de vereniging. Ik kan het zelf vertellen: op het moment dat ik niet meer in staat was om een boodschappenlijstje te schrijven was mijn gemeten AHI ongeveer 2,5.

U zou eens (zolang het nog kan) in OSCAR naar uw ademhalingsgolfvorm kunnen kijken. De patronen die hieronder afgebeeld staan kunnen ook gepaard gaan met verstoring van de slaap, en vermoeidheid en andere klachten als gevolg.

Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i