Voorstellen

1
Even voorstellen dus...

Hielke is mijn naam en ben lotgenoot zoals velen met een AH (meting van 40 stoppies) Inmiddels twee maanden aan de Cpap en dus slapeloze nachten omdat ik erg veel moeite heb met het inmiddels vierde masker. Mede door mijn overgevoelige aangezicht en zeker rondom mijn neus. Dit gegeven heb ik overgehouden aan een neusoperatie (scheef neusschotje ) en jarenlange verkoudheid en ernstige loopneus.
Vragen heb ik genoeg en is misschien een kwestie van het forum nalezen natuurlijk, maar misschien zijn er mensen die ook hier mee ervaring hebben.
Nadeel van de Cpap vind ik dat deze geen SLAAP registreert, maar er wordt van uitgegaan dat registratie van ademstops ook automatisch inhoud dat je slaapt. het zij zo maar veel heb ik daar niet aan. Feit is gewoon dat het "ding" mij op diverse manieren uit mijn broodnodige slaap houdt door dat vervelende masker. Ook zie ik erg tegen de zomer op wanneer het "lekker" warm gaat worden en hoe dan om te gaan met het "ding" als het zweet 's nachts op je bol staat.

Zou het leuk vinden als er eens wat reacties komen die tegen de zelfde dingen aanlopen en hoe e.e.a. misschien op te lossen zijn.

Ook ben ik naar Rotterdam geweest (Somni-kliniek) voor een tong "plaatje" op je bovengebit met een veertje en een plaatje op je tong (€ 1000,) Maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in mede ook omdat er geen enkele registratie plaatsvind en er rechtszaken zijn of zijn geweest tegen deze kliniek in het verleden. Kortom, ik ben er nog niet maar, doodgaan aan deze aandoening zoals mijn vader (64 jr.) heb ik nog lang geen tijd voor ( zelf 68 jr) en geen zin aan dus strijden we voort. Misschien verneem ik wel van.....?!
Groet Hielke..

Re: Voorstellen

2
Heeft u al een keer de N30i of F30i van ResMed geprobeerd? Deze zijn erg mild voor de neus, ze raken alleen de onderzijde en zonder te drukken. Vooral het septum (schotje) wordt hierdoor ontzien.

Voor de bezwete (kale) hoofdhuid is een sport beanie wel fijn.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Voorstellen

3
Hallo,

heb beide maskers in huis en kan niet zeggen een voorkeur te hebben. Ik ben een zijslaper en slaap veel met mijn mond open dus een volgelaat masker is mijn deel. Ook het door jou voorgestelde "mutsje" bied voor mij denk ik geen soelaas aangezien ook de riempjes van welk masker dan ook mij ontzettend veel jeuk geven en daar dan weer wakker van wordt. In ieder geval bedankt voor de reactie...!

Re: Voorstellen

4
blueser schreef: 17 nov 2021, 17:57 Ik ben een zijslaper en slaap veel met mijn mond open dus een volgelaat masker is mijn deel.
Ik ben ook een zij slaper en snurkte zelfs als ik op m'n zij lag.
Sinds ik met het apparaat slaap (neusdoppen masker), snurk ik niet meer en blijft mijn mond dicht, maar dit ook pas sinds de juiste druk ingesteld is.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10