Even voorstellen

1
Dag,

Ik ben 37, trage schildklier patiënt en bij mij is 2 weken geleden ernstige slaapapneu geconstateerd.
54 stops per uur. Sinds 10 dagen ben ik gestart met CIPAP therapie met een klein neusmasker.
Erg wennen, maar ik heb nu al 2 nachten 9 uur non stop geslapen en zelfs 's nachts gecontroleerd of alles het nog wel deed. Kortom, helemaal gewend. Zojuist gehoord dat mijn gevoel klopt. Gemiddeld slaap ik 7 uur en mijn ademstop is 1!
Ik voel me ook echt heel goed, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Ik hoop dat het zo door blijft gaan.

Re: Even voorstellen

2
MerelAnna1983 schreef: 18 nov 2021, 16:59 Ik voel me ook echt heel goed, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Goede slaap is ook goed tussen de oren :yum:

Welkom!
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen

3
Welkom hier op het forum. Het gaat nu gelukkig goed, maar zorg dat je je energie goed verdeeld.

Je kan, hoeft niet, een terugval krijgen circa zes weken na de start met de Cpap therapie. Kan eerder of ook later of helemaal niet dat je de terugval krijgt maar hou het in je achterhoofd. Wij noemen dit de zes weken dip. Je lichaam vraagt dan weer om een adrenaline boost. Hoelang het duurt is voor ieder weer anders.

Succes met je therapie verder en bij vragen, hief kun je ze, stellen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Even voorstellen

4
Nu 8 weken onderweg en helemaal gewend. Hier en daar wat moeilijke nachten gehad. Met instellingen geëxperimenteerd en raam open en dicht gedaan.
Niet te streng zijn voor jezelf en heel snel accepteren helpt enorm.
Ik voel me echt super! En nog steeds gemiddeld 1 ahl.