Water reservoir Philips System One

1
Goeiemorgen,

Gisteravond was het reservoir ineens lek, de onderkant (zilverkleurige schijfje) laat los. Vanochtend gebeld met Mediq Tefa, de leverancier, maar die verwijzen mij naar maandagochtend. Geen spoed zegt men.

Heeft er iemand ervaring hoe je in het weekend snel een vervangend reservoir kunt vinden?

Tweede vraag is hoe je overstapt naar een andere leverancier? Gebruik het systeem al jaren maar als mijn leverancier niet thuis geeft bij een probleem dan wil ik graag weten wat ik kan doen in zo'n geval.

Groet,
Frans

Re: Water reservoir Philips System One

2
Je mag hopen dat ze deze nog hebben. Momenteel zijn lekkende waterbakjes aan de orde van de dag. Resmed heeft er al helemaal veel problemen mee en Vitalaire beloofd ze op te sturen maar heeft niets meer op voorraad lijkt wel. Wacht al een week nu.

Grbruik het voorlopig zonder bevochtiger als dit kan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Water reservoir Philips System One

3
Als je deze bak bedoeld (zie pdf) is hij gratis af te halen. (omgeving Aalsmeer)
Ik kreeg hem als vervanging van de waterbak van een Dreamstation :rage:
Ik heb geprobeerd hem op bijeenkomsten terug te geven, maar daar was die club nooit aanwezig.
Misschien dat hij nu een goede bestemming krijgt.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Water reservoir Philips System One

4
En mocht de rit naar Aalsmeer niet lukken onderneem dan een reis naar de bouwmarkt en haal een tube Polymax van Bison.
Geheid dat je het weer vast/dicht krijgt.
En eenmaal uitgehard volledig geurloos en niet giftig.
(Ik gebruik het in mijn aquarium om stenen vast te zetten en alle visjes leven nog.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Water reservoir Philips System One

6
Dat hebben ze "allemaal". Waarschijnlijk vanwege de prijs.
Een vrijwel plat dekseltje maken (ponsen) is goedkoper dan een bakje dieptrekken (meerdere Euro's).
En spuitgieten is in grote aantallen erg goedkoop (centen).
Zeker wanneer je gaat kijken naar de (huidige) staal/RVS prijzen komt een plastic bakje met een RVS schijfje stukken goedkoper uit.
Het plakken laat je dan ergens in de lage lonen landen doen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Water reservoir Philips System One

7
FransWilhelmus schreef: 11 dec 2021, 08:46 Tweede vraag is hoe je overstapt naar een andere leverancier?
Gewoon de beoogde nieuwe leverancier bellen en zeggen dat je wil overstappen. Zij hebben er commercieel belang bij, dus zij helpen je bij de overstap.

Ik ben zelf onlangs voor de tweede keer op die manier overgestapt. Beide keren naar dezelfde leverancier overigens. Die raakte terwijl ik daar zat opeens het contract met mijn zorgverzekeraar kwijt zodat ik verplicht naar een andere leverancier ben overgezet. Nu dus weer terug.
Ik heb dit forum verlaten.