Re: Mondpleisters

2
Ik heb enkele weken geëxperimenteerd met mond dichtplakken. De speciale pleisters als sleeptape en somnifix werkten bij mij niet, ik blaas dan nog steeds lucht uit door de kleine opening die in de pleister zit. 5cm brede chirurgische tape van 3M, Micropore, werkte beter en is een stuk goedkoper. Een hoekje omvouwen helpt om het er snel af te kunnen trekken, en je kunt er net als bij somnifix een klein gaatje in maken.
Ik ben er mee opgehouden en ben overgestapt naar een full-face masker. Daarmee blijft mijn mond gewoon dicht.

Re: Mondpleisters

4
Geen ervaring mee.
En dat ga ik ook zo houden.
Wát naar lijkt me dat.
Je zal willen gapen of zuchten...

No thank you.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mondpleisters

5
Ik gebruik nu zo 1,5 maand Leukopor pleister om mijn mond geheel dicht te tapen en dat bevalt mij eigenlijk best wel goed. Keek er altijd tegenop en raadde het zelfs ook af, maar nu ik het geprobeerd heb gaat het prima. Twee pleisters in V-vorm vanuit het midden van de kin over de mondhoeken heen en vervolgens een lang stuk horizontaal over de beide lippen heen, daarna een pleister horizontaal aan de bovenzijde en aan de onderzijde over de pleister heen die over de lippen heen ging.

Wel gebruik ik nog steeds twee kinbanden. Deze week geprobeerd zonder kinbanden te slapen, maar in die 1,5 uur bleek ik al 30 lekkages te hebben gehad, daarna de kinbanden weer omgedaan en lekker geslapen. Alsnog daarna 10 keer een lekkage gehad in totaal bijna 1 uur. Score 31 liter per minuut.

Hoef dit nu door de neusdoppen kwam of dat de lucht toch door de leukopor pleister heen kwam I really don't know.

Alleen toen ik verkouden was heb ik het een paar nachten niet gedaan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar