Dreamstation 2

1
Net de Dreamstation2 binnen, nog niet mee geslapen.
Ik heb inmiddels twee nadelen ontdekt (afgezien van het niet kunnen uitlezen in OSCAR).
De "kookplaat" zit nu permanent vast aan het apparaat. Dit is niet handig wanneer je op vakantie ruimte wil besparen door de bevochtiger thuis te laten.
Ik heb de Dreamstations niet opgemeten maar de 2 lijkt wel kleiner.
De 12V aansluiting zit nu aan de onderkant, de voeding heeft een haakse stekker. De kabel kun je aan de stekkerkant laten uitsteken of door een groef in de onderkant van het apparaat naar de andere kant laten lopen.
Wanneer je een (zelf gemaakte) kabel hebt met een gewone stekker steekt die onder het apparaat uit zodat het apparaat scheef komt te staan of het staat maar half op een tafeltje. Beide niet handig, maar op 12V gebruik ik de bevochtiger niet en mag hij van mij scheef staan.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Dreamstation 2

3
De Dreamstation werkt op 12V dus dat zal wel mee vallen.
De "kookplaat" is verend en steekt onder het ventilatordeel uit.
Water zal waarschijnlijk van de "kookplaat" af lopen en niet omhoog gaan.
Ik merk wel dat de waterbak lastig te verwijderen is (knop indrukken en trekken) maar misschien moet dat nog slijten.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Dreamstation 2

4
Het zal wel meevallen, maar wat ik bedoel, de 12 volt aansluiting zit aan de onderkant van de behuizing.
Als er een flinke plas op het nachtkastje komt, zou dit dan bij de 12 volt aansluiting kunnen komen?
Nou zal die (geschakelde) voeding wel beveiligd zijn maar een sluiting van 12 volt bij zo'n 80 watt zeg maar zou wel enig geknetter kunnen opleveren.
moest ik hem ontwerpen zou ik de aansluiting sowieso enige centimeters hoger maken dan de bodem.
Maar in ieder geval heel veel succes met het apparaat.

Re: Dreamstation 2

6
Dat heb je mooi gedaan 👍
Je zou overdag een klein vaatdoekje over de openingen kunnen doen, dan komt er geen stof e.d binnen.
Dat de aanvoer van lucht onder zit is wat discutabel. Stel dat je per ongeluk het bakje iets te vol doet en ook nog wat te snel vastklikt. Dan vraag ik me af of via het gat water in de onderaanvoer kan komen.
Nogmaals, mooi gedaan!

Re: Dreamstation 2

7
Hallo Henk,

Bedankt, als je meer foto's e.d. wil geeft je dat maar aan.
Ruud gaat het gelinkte document ergens hier als bijlage toevoegen.

Van wit ik kan zien loopt het luchtkanaal in de ventilatorbehuizing omhoog.
In dat geval loopt het water terug (blijft tegen de rand van de pakking staan)
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Dreamstation 2

8
RwK schreef: 17 dec 2021, 15:08 Ruud gaat het gelinkte document ergens hier als bijlage toevoegen.
Ik ben er altijd voorstander van als mensen foto's of bijlagen zoveel mogelijk zelf als bijlage bij het bericht toevoegen. Dat kan door die foto's of bijlagen in het bericht te slepen. Als er naar een externe website wordt verwezen is het nog maar de vraag of die foto's/bijlagen op termijn nog steeds online blijven.

Re: Dreamstation 2

9
Naast de verbetering van de waterbak heb ik toch nog een misser gevonden.
De waterbak en de pakkingring zijn goed schoon te maken .
In het deksel zit een veer voor de vergrendeling.
Het is niet te zien of deze van kunststof of metaal is en of deze tegen een sopje kan.
De onderzijde van het deksel zal daardoor alleen met een vochtige doek schoongemaakt kunnen worden.
De verwarmde en vochtige lucht loopt van de waterbak door het ventilatorhuis naar de aansluitingen voor de slang.
De slang kan gewoon gereinigd worden en het meeste van de waterbak kan ook in een sopje.
Het lijkt mij dat er twee manieren zijn om het luchtkanaal door de CPAP goed te reinigen.
- De CPAP demonteren zodat het kanaal een sopje kan krijgen.
- De complete CPAP in een bak met sop zetten.
Beide methoden zullen de CPAP niet ten goede komen en kunnen op bezwaar van de leverancier rekenen.
Het niet goed kunnen reinigen van het kanaal en de warme, vochtige lucht zorgen voor een uitstekend klimaat voor allerlei plantjes.
In het boekje van de DS2 wordt het reinigen van de buitenkant en de waterbak uitvoerig beschreven (slang en masker elke 6 maanden vervangen).
Over het reinigen van het kanaal door het apparaat geen woord.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten