Snurken

1
Beste lotgenoten,

ik heb apneu en mijn AHI is ongeveer 2 dus dat is redelijk goed. Echter ik snurk nog wel. Mijn boven en onderdruk is 8/12. Heeft iemand daar een mening over? Is dat verontrustend of komt dat vaker voor.

Bij voorbaat dank voor reactie,

Groeten,

Bram

Re: Snurken

2
Snurken met geluid, Bram?

Als dit gebeurd in rugligging probeer dan zoveel mogelijk in zijligging te blijven slapen.

Wat voor merk cpap heb je?

De minimumdruk van 8,0 cmh2o zou wat hoger moeten worden ingesteld om te kijken of dit het snurken verminderd.

De AHI van 2.0 is laag, maar weet jij ook waar deze uit bestaat? Dus bestaat deze uit hypopneu's of obstructief apneu eventueel met centraal apneu erbij?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Snurken

3
Dankjewel Ruud voor de reactie Ik weet niet wat voor apneus ik allemaal heb maar ik heb een uitdraai gekregen van Westfalen en daar staat dat allemaal in Ik lig meestal op mijn rug ik probeer wel op mijn zij te liggen maar automatisch kom ik toch op mijn rug terecht Op dit moment heb ik niet iemand die naast mij ligt dus ik weet niet precies hoe ik snurk maar het schijnt dat er geen stilstand erbij zitten dus ik weet niet of het überhaupt wel erg is ik kan je desgewenst wel een uitdraai sturen Nogmaals bedankt voor de reactie fijne dag verder en tot snel groeten Bram

Re: Snurken

5
Hallo Ruud,
Ik heb het even nagekeken; Ik heb een BiPAP Auto (System One 60 Series) (761P) (P14230003B581 V3.06)
Er staat Linde op maar ik dacht dat het een Philips is
Groeten,

Bram

Re: Snurken

6
Bram schreef: 04 jan 2022, 21:29 Mijn boven en onderdruk is 8/12.
Ik dacht al, zou het een BiPAP zijn. U kunt 13 boven 9 eens proberen en dan kijken of u minder snurkt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Snurken

7
Bram, Linde zal de leverancier zijn geweest die hem aan jou geleverd heeft. Linde is gestopt als leverancier voor xpap voor thuisgebruik, dus je zal nu wel een andere leverancier hebben. Westfalen Medical heeft de klanten van Linde overgenomen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Snurken

8
Goedemorgen Ruud inderdaad Linde is gestopt en daarvoor is Westfalen in de plaats gekomen en die heeft hem 2 maanden geleden uitgelezen dus wat dat betreft prima Ik vroeg me alleen maar af Hoe kan het nou toch dat ik nog steeds snurk terwijl ik wel een Ahi van 1,5 heb of maakt dat gewoon niet uit Ik heb geen idee groeten Bram

Re: Snurken

9
Bram, snurken duid nog steeds op het feit dat de druk nog te laag is ingesteld. Je onderdruk van 8 is te laag en dus niet genoeg om alles open te houden. Ook zoveel mogelijk in zijligging gaan slapen, desnoods een Philips smartsleep anti snurkband samen met de bipap gaan gebruiken om in zijligging te gaan slapen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar