Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

5
En nog slechte informatie ook. Zuurstof krijgen via een Cpap in plaats van gewone slaapkamerlucht toegevoerd onder een verhoogde druk. Zwart worden van het filter van het Resmed Airfit P10 neusdoppen masker. Gewoon een kwestie fijnstof, dat bij elk apparaat van elk merk voorkomt. Ook bij mijn Resmed werd dit masker zwart en dit geldt ook van het Quietair filter van de opvolger van de P10 bij het Resmed Airfit P30i masker. Dus men vraagt zich ook niet af waar het aan ligt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

6
Ik heb het ook even gezien en naar mijn idee niks spectaculair nieuws.
Annette Hertzenberg begreep de werking niet helemaal maar dat is niet relevant, het gaat om de apparaten zelf.
Ik vond dat zwarte van die P10 niet overtuigend dat dat helemaal aan het apparaat te wijten is. Ik wil weten hoe dat ding schoongemaakt wordt, als dat tenminste gedaan word.
Het wil mij er niet in dat je van 1 of een paar nachtjes zo'n zwart masker krijgt, zelfs niet met die dreamstation.
Misschien ben ik wel een poetser maar ik heb nog nooit zwarte aanslag in mijn P10 maskers gehad, zelfs mijn P30i quitair die ik gebruikt heb is op zijn hoogst een beetje smoezelig wit.
Het kan dus ook zijn dat deze mensen in een zeer vervuilde omgeving leven, en dan zou ik zeggen maak die spullen wat vaker schoon.
Kortom ik heb bij alles nog vraagtekens.

Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

7
Heh. Doet me wat denken aan het zgn. Murray Gell-Mann amnesie effect (eigenlijk bedacht door de bekende auteur Michael Crichton)

Er wordt veel geschreven door mensen die geen flauw idee hebben over de materie, en er wordt ook veel televisie gemaakt door mensen die geen flauw idee hebben :P

Zwarte aanslag op filters of gaatjes hoeft geen fijnstof te zijn btw, ik heb ergens gelezen dat er altijd wat organisch materiaal meekomt met het vocht dat we uitademen, dat vervolgens neerslaat en oxideert waardoor het zwart wordt. Een beetje zoals talg van de huid dat oxideert en zwart wordt zoals bij comedonen in de huid.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

8
Ik ben het met jou eens PLP.
Wat Radar doet is stemmingmakerij, dat is hun core business. En dan het liefst met hysterische verhalen. Wat hebben ze nou eigenlijk voor nieuws gebracht? Klachten als droge mond en hoofdpijn kunnen o.a. ontstaan door een slecht passend masker. Dat hoeft niet aan de CPAP zelf liggen. Ik ben tevreden met mijn Dreamstation, hoef geen andere.

Groet en een mooie dag verder!
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

9
Zo gauw tv-makers ergens beeld van hebben - bijvoorbeeld zwarte vlekjes, hoe vaag ook, in een masker, laten ze dat graag zien. Idd vanwege het effect. Die gedachte ging direct door me heen bij het bekijken van dit item.

Ik werd als net gediagnosticeerde apneu-patiënt minder vrolijk van het grafiekje dat de Belgische arts even liet zien en het gegeven - ik geloof dat die arts het zei of dat het te zien was - dat mensen met onbehandelde apneu binnen 12 jaar overlijden. Ik weet: elke nuance, uitleg en duiding ontbreekt hier. Maar dit vind ik dus stemmingmakerij en ik zou hier heel graag het fijne van willen weten. Ik ben potverdikkie nog maar 52…

Re: Philips over problemen apneu apparaten bij Radar!

10
Binnen 12 jaar ..... meestal wordt apneu pas ontdekt na zo 5 tot 8 jaar dat je er mee rondgelopen hebt en ongetwijfeld zullen er mensen zijn die er al tientallen jaren last van hebben. Dus meteen doodgaan nee. Het gaat erom hoe hoog de zuurstofdaling in het bloed al die jaren is geweest. Die daling is het grootste gevaar voor orgaan falen en als je gestart bent met een therapie en deze slaat goed aan, dan kan die daling veel minder vaak voorkomen en kan de schade daarmee voorkomen worden. Hoe ver er sprake is van blijvende schade is moeilijk te zeggen. Hier wordt vaak gezegd, pas na een jaar of drie met een succesvolle therapie kun je aangeven wat de nadelige gevolgen zijn die nog voor overlast zorgen. Een uitleg over wat apneu met je lichaam doet staat geschreven in het artikel Hormonen, een cruciale factor voor Herstel van Sandra Houtepen Strong.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar