Pagina 1 van 1

CAK gedoe

Geplaatst: 27 jan 2022, 20:09
door bmwpiet
Bij toeval kom ik erachter, dat de maandelijkse eigen bijdrage van zorg af en toe een paar weken later wordt teruggestort.
Heb steeds trouw betaald. Bij navraag bleek dat al vanaf eind 2020 te zijn. In totaal bijna 10 maanden achter.
Waarom ontdekt hun systeem dat niet? Heb het goede rekening nummer gebruikt.
Wordt steeds gekker. Is er soms gedoe bij het CAK ?? Zijn ze in de media ??

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 28 jan 2022, 23:20
door RuudJ
Piet, hoeveel is die bijdrage bij jou? Tegenwoordig is dit bedrag, geloof ik, standaard €19,90/maand voor iedereen wat je moet bijdragen.

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 29 jan 2022, 11:33
door RwK
Ik weet vanwege de rekeningen van mijn moeder dat het CAK voor elk wisse wasje een andere afdeling heeft met een ander rekeningnummer.
Wanneer je voor het ene een machtiging afgeeft en er verandert iets waardoor je bij een andere afdeling beland moet je weer een nieuwe machtiging geven. Bureaucratie, de ene hand weet niet wat de andere doet. Je zou mogen verwachten dat alle afdelingen binnen het CAK met elkaar zou overleggen en gegevens van de ene afdeling aan de andere doorgeven wanneer een client word overgedragen.

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 29 jan 2022, 16:43
door bmwpiet
RuudJ schreef: 28 jan 2022, 23:20 Piet, hoeveel is die bijdrage bij jou? Tegenwoordig is dit bedrag, geloof ik, standaard €19,90/maand voor iedereen wat je moet bijdragen.
Ruud,
goedemiddag
bij mij € 19,-

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 02 feb 2022, 12:32
door Agnes-HAM
Onze cliënten hebben ook te maken met het CAK. Ik hoor vaak over problemen met het innen en het ontstaan van schulden doordat zij hun werk niet doen. Heel vervelend, als je afhankelijk bent van een instantie

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 03 feb 2022, 14:46
door bmwpiet
Tijd voor Kassa op TV. Ik probeerde twee keer hetzelfde bedrag over te maken. Om in te halen. Toen protesteerde het bank systeem ineens. Melding : wilt u 2 keer hetzelfde bedrag overmaken op dezelfde dag? Iedereen werkt tegen.

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 03 feb 2022, 22:09
door RuudJ
Mijn ouders hebben ook problemen met het CAK. In 2019 zag ik vandaag, dubbel €17,50 betaald nooit terug ontvangen en vorig jaar kreeg men een rekening van €73,00 omdat zij 7 maanden niet betaald hadden en twee maanden slechts €1,50 i.p.v. €19,00. Die rekening zou men nader onderzoeken na klachten van mijn ouders, maar het was terecht. Mijn vader toen 88 jaar oud heeft de rekening in de la gelegd en vergeten. Gisteren kregen zij een aanmaning om het bedrag alsnog te betalen over het jaar 2020. Ik heb alles nagekeken en het bleek toch terecht te zijn.

Vandaag heb ik de 73 euro overgemaakt per Giro, kreeg de melding gelukt en direct daarna de melding is helaas mislukt, probeer het later nog eens.
Alles herhaalt daarna en weer met hetzelfde resultaat. Ik ben er mee gestopt en keek toen op hun rekening en ja hoor twee keer afgeschreven met hetzelfde kenmerk alleen de tijd verschil enkele minuten. Balen, nu weer terug vragen . Je wordt er niet vrolijk van.... :rage:

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 04 feb 2022, 16:31
door bmwpiet
Hoi , Ruud, dat is niet leuk.
Bij mij ging het waarschijnlijk fout, omdat iets een voor ingevulde tekst had geplaatst in het veld "omschrijving" in overschrijving.
Dacht , dat dit normaal was. Tot ik ook een rekening van een maand geleden in een laatje vond. Telefonisch is de wachttijd bij het CAK steeds minimaal een kwartier , zodat we een mail hebben gestuurd en bleek er toen een paar maanden open te staan, terwijl ik alles betaald had.
Het factuurnummer in het omschrijvingsveld van de bank lijkt heilig te zijn.
Vandaag weer bij CAK gekeken en 1 maand overgemaakt , met factuurnummer CTRL C en CTRL V. (kopieren en pleuren). Dus kopiëren van de rekening en plakken in de bank. Want iemand houdt van ontelbaar VEEL nullen in de omschrijving.

Re: CAK gedoe

Geplaatst: 04 feb 2022, 17:25
door bmwpiet
www.nationale ombudsman.nl

citaat: /kopie

Achtergrond

De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport besloot in april om de eigen bijdragen Wmo voor de maanden april en mei 2020 niet te laten innen. Voor Wlz-zorg vanuit het modulair pakket thuis (mpt) heeft het CAK de mogelijkheid om de eigen bijdragen te verlagen als deze zorg minder dan 20 uur per maand geleverd wordt. Voor de eigen bijdragen van de overige Wlz-zorg verwijst het CAK de burger op zijn website naar het zorgkantoor om nadere afspraken te maken.
Ondanks deze maatregelen ziet de Nationale ombudsman onduidelijkheid bij burgers over waar zij met vragen hierover terecht kunnen.