Re: Mijn hobby

21
Herkennen jullie deze nog.. nog.... nog!
IMG_20220208_115238.jpg
IMG_20220208_115356.jpg
IMG_20220208_115626.jpg
IMG_20220208_120228.jpg
Heb ik nog op de vlieringzolder liggen, moet ik misschien maar weer eens oppakken want ik heb nog dozen vol van die speldjes.
Doet me denken aan mijn jeugd toen ik prins Valiant boekjes bij de Vivo mocht halen.
Misschien in de garage aan een muur hangen, maar es kijken.

@Menno,
Wat een mooie hobby, die macro fotografie. Als ik me niet vergis bestaat er al een topic over, want ik heb ze eerder gezien.
Misschien ook wel wat voor mij, het lokt wel om te doen.

Kom op mensen, meer.... En plaatjes :slightly_smiling_face:

Re: Mijn hobby

22
Vroeger had ik nog een hobby, één die bij mij nu ook op zolder ligt verpakt in dozen. Mijn ouders hadden een kennis die verslaafd was aan het roken van sigaren.

Om elke sigaar zat altijd een sigarenbandjes met daarop een mini foto van steden of andere bezienswaardigheden. Je had ook Washington sigaren en in de doos lag dan altijd een grote verzamelband.

Alleen al door die kennis is mijn hele verzameling opgebouwd en deze is later door aankoop van andere verzamelingen nog uitgebreid.

Helaas zijn er tegenwoordig haast geen sigarenbandjes meer en is het roken van sigaren een stuk minder geworden, dus het verzamelen is tot stilstand gekomen

Maar afstand doen van al die boeken met hele series banden gaat mij echt aan het hart. Dan nog liever naar het Museum van de twintigste eeuw in Hoorn als men daar tenminste belangstelling voor heeft.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn hobby

23
Hier nog 2 detailfoto over bijen.

Hier goed te zien:

Van ei tot bij.
De koningin legt in elke cel 1 eitje (onderste foto)
Bovenste foto, het eitje wordt een larve (vorm halve maan) en na 21 dgn komt de bij uit zijn cel.

modedit RuudJ: Gerrit, je hoeft de foto niet te voorzien van [.img]punt hoort er niet te staan, maar anders krijg je een afbeelding pictogram te zien[/img] voldoende is [attachment][/attachment] en dan komt de foto goed in het bericht te staan.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Mijn hobby

24
Bijen zijn zo belangrijk.
Dat beseft bijna niemand.
Wij hebben er onze tuin voor aangepast.
Nu moet je op een zonnige dag bijna oordopjes in doen.
Anders word je doof van het gezoem.
🐝
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

25
Sigarenbandjes....
Ja, dat was ooit heel erg in.
Net als suikerzakjes en lucifers merken.
Kan me goed voorstellen dat je dat wilt bewaren.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

26
RuudJ schreef: 08 feb 2022, 13:06 Vroeger had ik nog een hobby, één die bij mij nu ook op zolder ligt verpakt in dozen. Mijn ouders hadden een kennis die verslaafd was aan het roken van sigaren.

Om elke sigaar zat altijd een sigarenbandjes met daarop een mini foto van steden of andere bezienswaardigheden. Je had ook Washington sigaren en in de doos lag dan altijd een grote verzamelband.

Alleen al door die kennis is mijn hele verzameling opgebouwd en deze is later door aankoop van andere verzamelingen nog uitgebreid.

Helaas zijn er tegenwoordig haast geen sigarenbandjes meer en is het roken van sigaren een stuk minder geworden, dus het verzamelen is tot stilstand gekomen

Maar afstand doen van al die boeken met hele series banden gaat mij echt aan het hart. Dan nog liever naar het Museum van de twintigste eeuw in Hoorn als men daar tenminste belangstelling voor heeft.
Grappig, mijn vader werkte bij de Washington, en wij sorteerden de bandjes als thuiswerk
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Mijn hobby

28
Menno M. schreef: 08 feb 2022, 15:44 Net als suikerzakjes en lucifers merken.
Een andere hobby van mij is taal
Sommigen noemen me taalpurist.
(Nee, dat andere woord weiger ik te gebruiken. Dat zijn namelijk mensen die verrot zijn tot in het diepst van de ziel. En dat ben ik niet. Hooguit irritant in de ogen van sommigen.)
En ik moet dan ook even kwijt dat lucifers merken een spinsel uit het brein van de autocorrect is, en niet van mijn brein.

Vraag me ook af hoe men dat doet: lucifers merken.
Lucifersmerken verzamelen is geen probleem.
Mijn post verbeteren ging helaas niet meer.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

29
Menno M. schreef: En ik moet dan ook even kwijt dat lucifers merken een spinsel uit het brein van de autocorrect is
Oh ja, heel herkenbaar. :rage:
Ben je aan het watssapp'en met iemand, druk je op verzenden en ja hoor!
Mag ik weer een correctie woord toevoegen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Re: Mijn hobby

32
Henk22 schreef: 09 feb 2022, 11:29 Van die dingen, ja van die dingen! :') :')
Fiets talling!
Cor van der Laak.
Jij kent je klassiekers.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

34
Het belang van spaties en hoofdletters op de juiste plek:
"Toen Tomaten Tomaten Tomaten Tovrat".
is toch een heel andere zin dan:

"To en Tom aten tomaten. Tom at en To vrat."

Zegt U nu zelf.
(Naar taalpurist #1 Driek van Wissen)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

36
Waarmee je gelijk verraadt dat die 22 in Henk22 niet je leeftijd is.
Mensen van 22 vinden K&B geen reet aan.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

38
Hoi, ben onder andere treinenspotter. Van de week weer wat te doen gehad. Was te vroeg voor een bijeenkomst en toevallig stond op een station de TGV naar de wasstraat in Parijs te wachten met + 15 min. Ik Had tijd om het vertrek te filmen. 1 spoor verder stond de Eurostar naar Londen op het bord. Verder kon ik nog twee onbekend types loc op de plaat vastleggen. En een gerestaureerde dubbeldekker van binnen bekijken. Alles 1 dag voor de grote storm.
Vrijdag werd om 12 uur alles binnengezet. In het donker alleen een trein et SBB loc te laat gezien.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

39
SSTV Plaatje ontvangen van de repeater delft, hier 30 km vandaan op een grote antenne en een zend- ontvanger plus PC In kleur en vrij goed overgekomen.
Zit op 2 meter amateurband.
Met het gratis RX-SSTV programma. Net geïnstalleerd. Kan je alleen mee ontvangen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.
Bijlagen