Re: Mijn hobby

81
Ik ben al een tijdje van SF (Vance, Heinlein, Herbert) over op Fantasy (Goodkind, Hobb), pas nog een stapel boeken van Rick Jordan doorgegeven, kunnen er weer verse boeken op de plank.
Boekenlijstje, al een tijdje (paar jaar) niet meer bijgewerkt (gaat ook niet meer gebeuren)
Daarnaast nog de serie pockets van Karl May (uit nostalgie bewaard) kompleet, alle 50 delen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

82
Karl May.
Wist niet dat die zoveel boeken geschreven had.
(Eerlijk gezegd vond ik het destijds een beetje taaie kost. Ik heb er eentje geprobeerd. Weet niet meer welke. Ongetwijfeld Winnetou. Niet mijn kopje thee.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

83
Ai ai ai.
Wat nú weer?
Afbeelding

"Ouwe lullen moeten weg" zongen Koot en Bie in de jaren '70 al
Zou dat ook voor ouwe dozen gelden?

Time to make a choice, chauffeur.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

84
Een hele scene. :slightly_smiling_face:
Oud vrouwtje zet de winkelwagen voor de auto, 'weet niet of de winkels nog open zijn', kan ook een dakloze zijn. :sleepy:
Een man laat zijn hond uit op een grasveld waar dat niet mag, verderop is een parkje waar het wel mag zie ik.
Dan is er nog een man laat op stap met een jong kind wat ook niet zo fris lijkt.
Hier mag Baantjer zich wel even over buigen. :)

Mooi gemaakt Menno! 👍

Ruimte SF interesseert me ook wel wat, bv Startrek. Wat ik overigens een hele mooie film vond is Contact met Jodie Foster.
Twin Peaks vond ik ook boeiend, alleen het einde wat een koude douche, ook te snel afgeraffeld vind ik.

En het laatste nieuws... Ben weer een buizenversterker aan het bouwen, ook om wat afleiding te hebben. De onderdelen zijn al weer duurder geworden, maar ja, welke hobby kost geen geld.

Re: Mijn hobby

85
Ik zal maar niet vertellen wat dat diorama gekost heeft...

Leuk dat je fantasie zo op de loop gaat bij het bekijken.
Dat is nu net de bedoeling.
Een ieder mag erbij bedenken wat hij of zij wil.

Mooi man, buizenversterker.
Ik heb een (neppe) 69 Watt Marshall buizenversterker uit de jaren '70 voor mijn basgitaar.
Zwaar als lood, maar ik blaas met die 60W alle schilderijtjes van de muren als ik de lage E aansla.
Zonder vervorming.
Dat lukt je niet met een transistorversterker.

En het mooiste: de buizen zijn nog steeds te koop.
Voor een tientje ofzo.
Laatst gewijzigd door Menno M. op 28 nov 2022, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

86
RwK schreef: 27 nov 2022, 14:24 Ik ben al een tijdje van SF (Vance, Heinlein, Herbert) over op Fantasy (Goodkind, Hobb), pas nog een stapel boeken van Rick Jordan doorgegeven, kunnen er weer verse boeken op de plank.
Ik lees ook graag fantasy en Robin Hobb is mijn favoriet.

je bedoelt denk ik Robert jordan? Ik heb net the wheel of time op amazon gezien, best leuk. Heb de boeken lang geleden gelezen.

Heb je al iets van terry pratchett gelezen? ook heel fijn.
AirCurve™ 10 VAuto - ResMed (bipap), airfit N30 masker, mond afgetaped. Nog op zoek naar juiste instelling bipap.

Re: Mijn hobby

87
Eigenlijk Rick Riordan. Ik heb een aantal delen over de herrezen draak wel gelezen maar ben er voor het einde van de serie er mee gestopt. Net als met "The Game of Thrones" te veel verschillende verhalen in verschillende tijden. R.E.Feist heb ik ook gelezen, na een stuk of 15 boeken er mee gestopt. Ik heb nog wel Brandon Sanderson, David Eddings en nog veel meer.

EDIT: Pratchett, ik weet dat de serie er is, maar heb er nog niets van gelezen.

Ik heb wel de komplete serie van Sarah J Maas en van John Flanagan (Grijze jager).
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

88
Menno M. schreef: 69 Watt Marshall buizenversterker uit de jaren '70 voor mijn basgitaar.
Dat is ook mooi spul, heb je ooit in een bandje gespeeld dan Menno?
Een kennis van mij had een marshal top met onderkast in de huiskamer. Dat was niet te doen, de volumepot was niet mooi af te regelen, millimeter werk. Later kocht ie een transistor met ingebouwde effecten. Die speelde ook mooi, maar de marshal kast won het vanwege het volle massieve geluid wat er uit kwam.

Destijds heb ik een Marshall top nagebouwd en later verkocht, de onderdelen kwamen bij Bob de Jong uit Leeuwarden weg, de reperateur daar gaf me een tas vol schema kopieën mee.
Ik heb boven nog een buizenversterker staan welke een Marshall kloon is, een van de grootste kasten destijds, de Club&Country, dat was een tegenhanger van de Fender Twin Reverb.
De voorversterker opbouw is identiek maar het eindtrapje is met maar een buisje uitgerust en de speaker is een 12 inch uit een orgel, zo kon hij nog ietwat bescheiden blijven.
Maar spelen dat ding. Ik heb destijds een Fender stratocaster gehad. Heb wel les gehad maar nooit opgetreden.
Ik zal nog wel een fotootje maken, momenteel staat hij op de vliering achter de rotzooi.

Re: Mijn hobby

90
Jazeker heb ik in bandjes gespeeld.
The Husband (Hey... Jaren 80. Het moest een dubbelzinnige naam zijn toen)
Out of Tune (Yep. Dat waren we zeker)
Een big band met leerlingen van de muziekschool in Groningen.
Schoolbandjes.

"Should have known, we'd never get far" van Brian Adams hebben we vele malen gezongen.
En het bleek waar.

De zeevaart heeft me veel goeds gebracht maar me mijn grootste hobby, muziek maken met een band, ontnomen.
Men wacht niet 2-3 maanden op je voor een repetitie of optreden.

Maar ik ben nooit opgehouden.
En dankzij JijBuis is de mogelijkheid om met de groten der aarde muziek te maken eindeloos geworden.
Zeker met sites als Chordify.net die de accoorden laat zien terwijl de muziek En nu durf ik te zeggen dat ik een meer dan gemiddelde bassist ben.
Maar daar staat wel 40 jaar practice tegenover.😃
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

91
Muziek maken, dat is niet aan mij besteed, kun je beter de Jostie band laten komen, die doen het beter.
Ik kan een tango niet van een wals onderscheiden. Ik heb wat geprobeerd met een gitaar die ik gekregen had, maar dat werd niets.
Gitaar maar gegeven aan een buurman voor z'n dochter die gitaar wilde gaan spelen, ging wel, maar de gitaar was aan de grote kant. Hebben ze later een kleinere gekocht, had ik ook nog een hoes voor samen met de kapotte gitaar van m'n vader.
Heb ooit nog wel samen met anderen een zangbundel voor scouting in de steigers gezet. Project is een zachte dood gestorven. Later de WordPerfect 5.1 files nog over gezet naar Word97 en de gitaar accoorden weer op hun plaats gezet (WP = typemachine, Word = proportioneel) Daar heb ik voor een groot deel ook de oorspronkelijke liedjes bij gezocht. Het geheel past op 1 DVD.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

92
Menno M. schreef: 28 nov 2022, 10:56 Ai ai ai.
Wat nú weer?
Afbeelding

"Ouwe lullen moeten weg" zongen Koot en Bie in de jaren '70 al
Zou dat ook voor ouwe dozen gelden?

Time to make a choice, chauffeur.
Geweldig mooi Menno
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

94
Als je het vannacht koud krijgt: dat komt omdat je dekbed tegen het plafond zweeft.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

96
Menno M. schreef: 28 nov 2022, 19:07 Ik zal maar niet vertellen wat dat diorama gekost heeft...

Leuk dat je fantasie zo op de loop gaat bij het bekijken.
Dat is nu net de bedoeling.
Een ieder mag erbij bedenken wat hij of zij wil.

Mooi man, buizenversterker.
Ik heb een (neppe) 69 Watt Marshall buizenversterker uit de jaren '70 voor mijn basgitaar.
Zwaar als lood, maar ik blaas met die 60W alle schilderijtjes van de muren als ik de lage E aansla.
Zonder vervorming.
Dat lukt je niet met een transistorversterker.

En het mooiste: de buizen zijn nog steeds te koop.
Voor een tientje ofzo.
Heb nog buizen liggen, Maggie hebben.
Een ecc 803 S, en twee 9 pens zonder tekst, allemaal Telefunken. Doorsnede 16 mm.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

97
Dank je wel voor het aanbod, Piet.
Maar ik heb geen flauw idee of ik er iets aan zou hebben.
Geen idee wat deze buizen doen, en geen idee of dat dan nut heeft in die versterker.
(Waar alle buizen nog heel van zijn)

Dus heel erg bedankt, maar ik geloof niet dat ik er belang bij heb.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

98
Piet, dat ecc buisje is intern gelijk aan een gewone ecc83, alleen is deze wat robuuster gebouwd.
Op marktplaats staan ze wel voor 3 tientjes te koop, gebruikt.
Ik heb er geen belang bij want gebruik ze niet meer en heb nog wel een paar.
Misschien een tip voor op marktplaats.
(zou mij niet verbazen als ze wel in Menno zijn amp passen)

Re: Mijn hobby

100
Brrrr... Moordenaarsweer.

Mooi gemaakt. Wat ik me afvraag, maak je die mist in een fotobewerkingsprogramma (mooi Scrabblewoord) of doe je dat met een sigaar oid. :')

Ik ben trouwens wel een fan van Huub Stapel, zijn programma's over de Maas, de lage landen en de kust vond ik boeiend. En vooral dat hij oprecht overkomt, iets wat je steeds minder ziet op tv.