Uitlezen Resmed AirSense 10 Autoset

1
Afgelopen maandag ben ik "verblijd" met een Resmed AirSense 10 Autoset. Dit ter vervanging van mijn Philips Respironics Dreamstation.
De Dreamstation las ik altijd uit met EncorBasic software, maar deze herkent de SD-kaart van de Resmed niet. Vervolgens installeerde ik Oscar, maar het probleem met de SD-kaart blijft bestaan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".

Re: Uitlezen Resmed AirSense 10 Autoset

2
Hoi,

Het kan een paar oorzaken hebben.
Haal hem er eens uit een kijk of hij schrijfbeveiligd is.
in het apparaat moet hij onbeveiligd zijn zodat deze gegevens kan schrijven.
In je pc de schrijfbeveiliging op aan zetten.

Het sd kaartje kan stuk zijn, (grote kans van niet)

Op je pc kun je kijken of er mappen op staan, zoja dan moet hij werken.

Het beste is even naar je leverancier bellen.

Re: Uitlezen Resmed AirSense 10 Autoset

3
Je kunt het SD kaartje eerst formatteren in je laptop of pc en het dan opnieuw in de Resmed AirSense 10 plaatsen. Maar is er bij het Resmed apparaat geen SD kaart meegeleverd?

Na Formatteren en terugplaatsen zal de interne opgeslagen informatie worden weggeschreven op de sd kaart. Deze informatie is terug te lezen op OSCAR maar het tabblad Dagrapport zal slechts voor een klein deel informatie tonen en dit zal ook zo zijn bij het tabblad Overzicht.

De reden dat er minder info is, is omdat de SD kaart niet in het apparaat heeft gezeten in de nacht (natuurlijk nu omdat het geformatteerd hebt (geleegd) maar als je vergeet de sd kaart terug te plaatsen, geeft dit hetzelfde resultaat)

Na 1 nachtje slaap zal er meer informatie te zien zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Uitlezen Resmed AirSense 10 Autoset

5
De oplossing is gevonden. Heel simpel ! Voorheen voerde ik de SD-kaart altijd via een losse kaartlezer in de USB-ingang van de PC in. De SD-kaart van de Resmed werd op deze wijze niet herkend. Rechtstreeks invoeren in de kaartlezer van (een andere) PC levert het gewenste resultaat op. Ik kan zien wat er is gebeurd.
Bedankt voor de reactie en met groet,
Jan
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".

Re: Uitlezen Resmed AirSense 10 Autoset

8
Hallo,

De app geeft in vergelijking met de software op de pc erg weinig informatie.
Als je het via de pc "bekijkt" kun je niet alleen gebruiksduur en aantal "gebeurtenissen" zien, maar ook een onderscheid tussen centraal apneu, obstructief apneu, cheynes-stokes ademhaling, gemiddelde druk, etc. etc. Een aanrader dus.

Groet, Jan
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".