Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

1
Sinds 2 maanden heb ik een CPAP een Resmed Airsense 10 Elite. Helaas heeft het apparaat heel erg last van een piep geluid. Het geluid is iedere nacht aanwezig en soms in het begin van de nacht ietsje minder. Soms wanneer ik wakker wordt in de nacht kan ik niet slapen omdat ik mij zo stoor aan het geluid. Ik heb bij Vivisol waar het apparaat vandaan komt een klacht ingediend en ze hebben een anders toegestuurd. Zij werken niet met nieuwe apparaten maar alleen met gebruikte. Helaas ervaar ik dezelfde problemen met die toegestuurd is. Ook heb ik de waterbak al vervangen maar zonder resultaat. Alle slangen en connectoren heb ik goed schoongemaakt en vast geklikt.

Ik heb het geluid opgenomen met m’n iPhone en kan je hieronder beluisteren.
https://hidrive.ionos.com/lnk/DIPnoLuf

Hopelijk kan iemand mij helpen met de goudentip!

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

3
Als het bij twee machines hetzelfde geluid produceert lijkt er iets anders aan de hand. Heeft u het geluid opgenomen terwijl u een masker gebruikt? Het komt op mij over als een ademhaling die de machine forceert om 'iets' anders te doen - wat dan precies weet ik ook niet. Merkt u iets tijdens die ademhaling?
Misschien hangt het af van de instellingen? Het is een beetje gissen...

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

5
Ik slaap ook met de S10.
Het apparaat zelf maakt behoorlijk lawaai: 18dB, wat veel is in een stille slaapkamer.
Elke ademhaling hoor je de pomp.
Maar wel een ander geluid als dit.

Als het apparaat op druk is hoor je bovendien het geluid alsof de wind onder de deur door waait.
Bij elke inademing zo'n "whuuu" geluid.
Ik slaap met oordopjes, anders is het geen doen.
Ook de "teststootjes" die het apparaat geeft hoor ik als korte whuu-tjes.

Inmiddels ben ik zo gewend aan het slapen met oordopjes dat ik steeds vergeet contact op te nemen met mijn leverancier.
Maar dat ga ik dan toch maar eens doen.

Nieuwer is niet altijd hetzelfde als beter...
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

10
op YT staan meerdere video's betreft storende geluidsproblemen.

Meerderendeel van deze machine blijken dusdanig defect te zijn, dat ze niet meer te herstellen zijn.

M.a.w. ik vrees dat het ook voor deze machine opgaat.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

12
Hallo,
Ik gebruik al een paar jaar de Airsense10 naar alle tevredenheid.
Nu doet zich echter de laatste weken het fenomeen voor dat er elke avond, ronde klok van 0.00 uur een piepend geluid te horen is.
Eerst aangekeken, toch maar gebeld met Vivisol en het zou aan de kou liggen en vochtopeenoping veroorzaken.... slapen met de ramen dicht zou uitkomst bieden.
Nee dus. Nogmaals gebeld. Andere factoren die stroom vragen (bedlampje, verstelbare matrasdeel, wekkerradio) alles eraf en biedt ook geen soulas.
Weer gebeld. anderr apparaat toegestuurd gekregen!!!!! en....... deze doet precis hetzelfde, ook rond hetzelfde tijdsstip!
Iemand die dit kan verklaren???????

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

15
Weet je wel zeker dat het van het apparaat komt? Veel mensen hebben een rookmelder aan hun plafond hangen en deze werkt vaak op een batterij. Als deze een lage capaciteit bereikt, dan gaat het rookmelder dit aangeven door een piepje wat naarmate de batterij leger wordt steeds vaker voorkomt. Dit zou het ook kunnen zijn want ik heb nog nooit gehoord dat een Resmed apparaat een piepje geeft en ik zit hier al sinds 2011 op het forum.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Help! Resmed Airsense 10 Geluidprobleem

16
En een batterij piep van de rookmelder is ook heel herkenbaar als een korte piep en kan optreden als het koeler wordt.
Overdag merk je dan niets.
Op mijn rookmelders zitten stickers met de vervangdatum van de batterij.
Ik vervang preventief. Een bijna lege batterij toetert ook maar kort als het mis is.
Industrial alkaline batterijen zijn ook link, omdat sommige ineens zonder waarschuwing leeg zijn.