Hoezo keuze? geen keuze apparatuur en zelf gebruikt VIVISOL

1
Hallo allen,

Ik slaap inmiddels al meer dan 20 jaar met een Cpap.
Daar waar de service en ondersteuning in het begin erg goed was ( was toen resmed ) is dit nu slecht te noemen.
Tegenwoordig zit ik al jaren vast aan Vivisol.
Resmed kwam de apparatuur keurig zelf afleveren met de nodige instructies.
Ook kreeg ik een nieuw apparaat ( wel zo hygienisch ).
Jaren geleden kreeg ik een ander apparaat van Vivisol die tweedehands of misschien derdehands was.
Dit apparaat stonk naar rook en andere geurtjes.
Uiteraard heb ik deze terug gestuurd ( gelukkig had ik mijn oude nog ) en heb een schoongemaakte tweedehands terug gekregen.
Nu jaren later geeft het apparaat ( Resmed 9 ) aan dat de motor aan het einde levensduur is.
Vivisol gebelt en deze gaven aan dat er een vervanger opgestuurd word.
Ik gaf aan dat ik nu wel een keer een nieuwe wil.
Daar heeft u niets over te zeggen was het antwoord.
Bij Vivisol heb je dus geen enkele keuze in apparatuur en is de kans ook groot dat je een tweede/derde hands apparaat krijgt.
Vooral in het tijdperk van ernstige longziektes vind ik het niet kunnen gebruikte apparatuur te leveren.

Omdat ik al jaren lid ben van de apneu vereniging heb ik veel mooie bladen langs zien komen met de mooiste apparatuur.
Soms erger ik mij hier ook wel aan omdat we lekker gemaakt worden met apparatuur terwijl wij er helemaal geen keuze in hebben!
Ik ben ook erg benieuwd wat de ervaring van andere Cpap gebruikers is.

Re: Hoezo keuze? geen keuze apparatuur en zelf gebruikt VIVISOL

2
PMeijerman schreef: Jaren geleden kreeg ik een ander apparaat van Vivisol die tweedehands of misschien derdehands was.
Dit apparaat stonk naar rook en andere geurtjes.
Uiteraard heb ik deze terug gestuurd ( gelukkig had ik mijn oude nog ) en heb een schoongemaakte tweedehands terug gekregen.
Het zal duidelijk zijn dat zoiets niet voor mag komen.
Als het sigaar of sigarettenrook is dan is het helemaal van de zotte. Zo eentje hoort onder de moker, die mag niet terug het circuit in.

Momenteel zit men met Philips apparatuur in de maag en ik kan me voorstellen dat de planken bijna leeg zijn vanwege omruil van apparaten.

We kunnen er van alles van vinden maar ik ben bang dat het weinig invloed heeft.
Laatst gewijzigd door Henk22 op 17 feb 2022, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Hoezo keuze? geen keuze apparatuur en zelf gebruikt VIVISOL

3
PMeijerman schreef: 17 feb 2022, 12:37 Omdat ik al jaren lid ben van de apneu vereniging heb ik veel mooie bladen langs zien komen met de mooiste apparatuur.
Soms erger ik mij hier ook wel aan omdat we lekker gemaakt worden met apparatuur terwijl wij er helemaal geen keuze in hebben!
Ik ben ook erg benieuwd wat de ervaring van andere Cpap gebruikers is.
Ik heb in 2007 mijn eerste cpap gekregen. Zat geen uitlezing op, dus geen geheugenkaartje, maar ook niet via kabeltjes en op het display was ook niks te zien. Dat kon toen nog. Ik heb dus de leverancier gebeld en om een ander apparaat gevraagd. Kon wel, maar dan moest ik ongeveer €1200 bijbetalen. Heb dus met info in dit forum een apparaat gezocht dat wel uitlezing had en een leverancier gezocht die dat apparaat standaard leverde. Leverancier gebeld en zij hebben de overstap verder geregeld.

En zo kwam ik bij Vivisol terecht. Perfect geregeld.
Ik heb dit forum verlaten.