Resmed N30i nare ervaring

1
Vannacht als proef het Resmed N30i masker gebruikt en halverwege moeten stoppen wegens onrustgevoelens, tintelingen in arm en been. Ook veel last van de flexibele constructie over mijn hoofdhuid(plakkerig en veel zweten onder de tube. Zeer onprettig allemaal.
Ik weet niet waar mijn klachten vandaan komen, maar ik heb ook de indruk dat er niet voldoende lucht ingeademd kan worden als ik op mij zij ga slapen of dat ik de uitgeademde lucht weer opnieuw inadem. Zeer vervelend gevoel in ieder geval.
Tijdens het op mij zij slapen drukt het hoofdframe (bijna) helemaal dicht aan 1 kant, waardoor hier geen lucht meer doorheen komt.

Ben gelijk weer overgestapt op mijn eerdere masker Mirage FX. Voelde mij daarna veel beter en rustiger.

Iemand een verklaring of dezelfde ervaring?

Re: Resmed N30i nare ervaring

2
Natuurlijk zal die kant waar je op ligt worden afgesloten, maar dan is er ook altijd een open kant waar voldoende lucht doorheen stroomt. Het kan zijn dat je minder lucht ervaart door het Quietair filter wat op het neus gedeelte zit. Sinds 27 januari kun je ook een ventilatie doorgang zonder Quietair filter voor dit masker krijgen.

Kijk even in dit bericht en bijna op het einde 7 Februari staat een beschrijving over te krijgen neusgedeeltes met een multi hole filter: https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=14146
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar