Vraagstuk. Locatie CPAP, allergie,

1
Graag jullie bedenkingen, tips, bij volgend probleem.
Ik slaap met de Ecostar/Sefam (basistype) in een onverwarmde slaapkamer.
Enkel bij koude nachten is dit problematisch: koude droge lucht maken het gebruik van de CPAP dan ondraaglijk. Word er wakker van en zet de CPAP af.
Ik ben samen met de arts tot het besluit gekomen om een luchtbevochtiger voor de CPAP aan te schaffen.
Mijn toestel staat in een nachtkastschuif die ik overdag dicht doe. Hoofdzakelijk omwille van de kat.
Slaapkamerdeur staat steeds open voor een goede verluchting. Op koude dagen slaapt de (speelse) kat graag op bed terwijl ik werken ben. Ik gun haar dat maar wil vermijden dat ze de CPAP of onderdelen beschadigt.
Recent (sinds max 1 jaar) heb ik een beginnende huisstofmijt-allergie.
Dus is het overdag opbergen in de schuif, van de CPAP met waterreservoir verre van ideaal.
Die mijten houden van donker en vochtig.
Ik ga me vandaag alvast een mijtendodende spray aanschaffen, en in de toekomst de schuif zo zuiver mogelijk houden.
Ik heb er geen idee van of die via de CPAP mee worden aangezogen en in mn longen terecht komen, maar één van de voorbije dagen heb ik onbedaarlijk zitten niezen, plus loopneus. Echt niet voor herhaling vatbaar.
Ik denk dat de belangrijkste hindernis, de kat is. Misschien doet ze geen kwaad, maar liever voorkomen dan genezen. En de slaapkamerdeur sluiten is voor mij en mijn huisdier ook niet ideaal.
Zien jullie dingen waar ik nog niet aan gedacht heb?
Dank voor tips.

Re: Vraagstuk. Locatie CPAP, allergie,

2
Laten we beginnen bij de basics. U zou eigenlijk een ultrafijn filter moeten gebruiken met uw EcoStar vanwege de allergieën, maar zijn die wel beschikbaar voor uw apparaat? Even googelen bracht geen duidelijkheid.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i