Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

4
He, dit is een ander model DS2 als ik heb.
Mijn touch scherm is hoger en ik heb geen aparte symbolen naast het scherm, net als het model op de eerste pagina van de gelinkte handleiding.
Ik kan het model met het kleine scherm niet vinden.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

6
De DS2 die ik hier heb heeft: REF BLX520H15C
Als benaming: DreamStation 2 Auto CPAP Advanced Humid/Cell/BT,BL
Datum: US 2021-09-02
Vanuit het engelse/amerikaanse forum weet ik dat er een aantal varianten zijn met andere REF nummers.

Ik heb geen verwarmde slang en kan het helaas niet voor je testen.
Volgens de beschrijving zou de DS2 tijdens setup een verwarmde slang moeten herkennen (er staat niets over een later aangesloten verwarmde slang).
Hij zou dan in de toegankelijke settings om moeten schakelen van "Humidification" naar "Heated Tube Humidification" en meteen de diameter van de slang instellen.

Ik denk dat je een bijzondere DS2 hebt.
Misschien is het handig je bij de makers van OSCAR aan te melden, die hebben meer typen DS2 gezien en kunnen wellicht beter helpen.
Je zult je waarschijnlijk eerst op het forum moeten aanmelden voordat je Gideon een bericht kan sturen.
http://www.apneaboard.com/forums/User-Gideon
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

7
Ik tik eerst op instellingen, daarna verschijnt bovenstaand scherm.
Ik verwacht dat bij een verwarmde slang "Luchtvochtigheid" vervangen zal worden door iets met een verwarmde slang.
Maar dit is wel met een groter display.

EDIT: misschien kun je de verwarmde slang instelling wijzigen wanneer de ventilator werkt.
Bij de DS1 kon je de verwarming ook alleen instellen wanneer hij in gebruik was.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

9
Peter, heb jij de officiële verwarmde slang van Philips de HT15 ? Of heb jij soms de universele Hybernite verwarmde slang, de slang die je van stroom moet voorzien met een stroomadapter erbij?

De rechtse knop zou de knop van de verwarmde slang moeten/kunnen zijn volgens de beschrijving die ik heb. Heb je al eens die knop aangeraakt? Ook zou ik voor een beter contact en bediening de beschermfolie verwijderen. Dit kan het bedienen een stuk sneller kunnen maken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

10
RuudJ schreef: 12 mar 2022, 23:02 Peter, heb jij de officiële verwarmde slang van Philips de HT15 ? Of heb jij soms de universele Hybernite verwarmde slang, de slang die je van stroom moet voorzien met een stroomadapter erbij?

De rechtse knop zou de knop van de verwarmde slang moeten/kunnen zijn volgens de beschrijving die ik heb. Heb je al eens die knop aangeraakt? Ook zou ik voor een beter contact en bediening de beschermfolie verwijderen. Dit kan het bedienen een stuk sneller kunnen maken.
Ik heb de slang die geen voeding nodig heeft.

Gr Peter

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

13
In de handleiding staat dat de therapie moet zijn ingeschakeld en dan verschijnt het 2e symbool tbv de verwarmde slang rechtsonder op het schermpje

Handleiding:
Het apparaat detecteert automatisch de aanwezigheid van een verwarmde slang (12 mm of 15 mm). Als de therapie is ingeschakeld en er een
verwarmde slang aan het apparaat is bevestigd, staat er een pictogram voor een verwarmde slang (cirkel met warmte) in de rechterbenedenhoek
van het aanraakscherm (als er geen verwarmde slang is bevestigd, wordt het pictogram niet weergegeven). Tik op het pictogram tot het gewenste
niveau (uit, 1-5) is bereikt. Na een paar seconden inactiviteit wordt de instelling automatisch opgeslagen. Indien geactiveerd door uw provider, met
therapie uitgeschakeld, kunt u ook op de knop Instellingen op het scherm Laatste sessie tikken. Onder het gedeelte Comfort bevindt zich de
temperatuurinstelling voor de verwarmde slang. Tik op de blauwe tekst om het gewenste niveau in te stellen en tik op Afsluiten om terug te keren
naar het vorige scherm.

Dat is net zo als op de DS1
CPAP Philips Dreamstation I
Masker: F&P Vitera FF

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

15
Van de makers van OSCAR op www.apneaboard.com forum heb ik de vraag gekregen om een foto van de zijkant en een foto van het typeplaatje.
Blijkbaar hebben ze geen account hier.
Wanneer je de plaatjes post of via een PM stuurt kan ik ze doorgeven.
Je kan ook een account maken op het www.apneaboard.com forum en ze aan Gideon sturen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

16
RwK schreef: 13 mar 2022, 17:51 Van de makers van OSCAR op www.apneaboard.com forum heb ik de vraag gekregen om een foto van de zijkant en een foto van het typeplaatje.
Blijkbaar hebben ze geen account hier.
Wanneer je de plaatjes post of via een PM stuurt kan ik ze doorgeven.
Je kan ook een account maken op het www.apneaboard.com forum en ze aan Gideon sturen.
Hierbij de gevraagde foto’s tevens foto van de verwarmde slang.

Gr Peter
Bijlagen

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

19
Je hebt inderdaad een andere DS2 als we toto nu toe hebben gezien.
Tot nu toe was de onderkant zwart.
Waar bij jou staat "DreamStation 2 CPAP" staat bij ons "Dreamstation 2 Auto CPAP"
Mijn DS2 is 2021-09-02 gemaakt, die van jou 2022-02-07
Ik neem aan dat ze straks gaan vragen on de gegevens die op je SD kaartje staan.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten